W-ryttare, kolla hit!!

F

fancyfree

Jo nu är jag lite nyfiken på vad ni westernryttare tycker är den roligaste klassen (inom w-ridning förstås :smirk:)

Finns det mest reining folk elelr kanske pleasure? :d

Jag börjar då, och måste nog säga reining även fast jag inte kommit så långt själv inom det så är det såå KUUUL..
Kosse-klasserna som cutting & working cowhorse verkar attans roligt men har inte haft möjlighet och testa, nån annan som har gjort det?

Såå får höra nu då :banana:

(ursäktar om liknande tråd finns)

Sv: W-ryttare, kolla hit!!

Jag har inte kommit långt alls, men reining är helt klart roligast! :D
Fast egentligen är nog det mesta inom westernridningen kul!:)

Reining är klart roligast det är också det vi tränar hästen för. Men gillar även horsemanshipp, western riding, working cowhorse klasserna.:idea:

Jag uttalar mig bara som åskådare av w-tävlingar.. Har inte tävlat själv och har inte heller ambitionen...

Klart roligast att titta på är ko-klassserna och så fartgrenarna polebending och barrelrace...

I viss mån kan trail vara kul att titta på också...

De andra klasserna är mer trevliga än roliga att titta på..

Fått lite svar :D.
Roligt och höra era favoritklasser..

Vill höra mer.. puttputt

Versatile Horse och Western Riding ligger mig närmast men jag tränar och tävlar även i Trail, Reining och Pleasure. Tänker ev.prova några kosseklasser framöver...kanske, om jag kan komma över min obehagskänsla tillsammans med nötkreatur:o ...Inte många som kan tro att jag fött upp tjurar i min vilda ungdom:crazy:

kosseklasserna ser ju riktigt roligt ut. Men varför obehagskänslan?

Jag är väl lite udda, men jag gillar Showmanship at halter och W. Pleasure bäst. Det är så mycket mera show runt dom grenarna.

kosseklasserna ser ju riktigt roligt ut. Men varför obehagskänslan?

Trots att jag jobbat med tjurar i flera år, hjälpt till hos vänner med 3-årstjurar samt haft egna sådana har jag svårt att läsa av dom och jag känner inte att jag fixar att hantera dom. Upp till "mellankalvstorlek" går bra men sen är det kört:o ...och dom rackarna känner det och tycker det är sk*tkul att skrämmas...:mad:

Nu har det gått rätt många år sen jag höll på och det har ju inte hjälpt till med att få bort obehaget, direkt...dock, då man ofta använder rätt unga djur ska jag ge mig iväg till några träningar för att "känna av" om jag fixar det...hoppas det;)

Reining!! :D

Fart grenarna är också roligt!

:banana:

Trail!:love:
Är ju hur kul som helst!:love:

Gillar även western riding och reining

Senast ändrad:

Trail kan jag hålla med om är ganska roligt, dock lite uttjatat på min sida då jag gjort typ samma bana om o om igen.. Men grinden, och rygga i L o så är lite halvsvårt ibland men väldigt kul =)

mäh.. vi har fått rygga i flera konstiga saker, det e kul! och sidepass over ett V tycker jag e roligt..

Ranch Trail gillar jag också.. fast att man måste surra repet runt hornet.. tja.. säkerhetstänkande någon?

Halterklasserna kanske man blir förtjust i också, har hitills bara varit med en gång.. men har anmält mig till 2st till :bump:

Sidepass över ett V gjorde jag senast idag =) det var kul..
Ranch trail har jag aldrig testat, vad ingår i det?

Jag är mest intresserad av Western Pleasure, Halter och Hunter grenarna.

Trail och Western Riding kommer därnäst.

Working Cowhorse blir det möjligtvis lite framöver också, om jag tycker det är kul.

Versatile Horse :love: men synd är bara så synd att det bara finns två mönster.... men annars kommer trail, reining och western riding också... och ska nog börja lite smått att satsa på W. horsemanship, bara hästen blir lite säkrare på fyrkantspåret... Pleasure gillar jag också men min häst gör de dessvärre inte...

hmm... snart har jag nämt alla ridgrenar... :p men jag gillar alla också så.... ;)

Liknande trådar

Western Hittade ingen sådan tråd här på western.. så startar en.. Så här komme rmassa konstiga frågor från en helt icke westerninass människa...
2
Svar
27
· Visningar
5 008
Senast: PrittePuff
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V