Sv: Vuxna ponnyryttare!
Jag är oxå en vuxen med Ponny.
kul med en tråd där man kan "träffa" andra med samma smak, dvs. ponnyer är bäst!
Jag är ca 160 cm lång och väger runt 48kg, 22 år gammal.
Har helt enkelt inte brytt mig om att byta "upp" från ponny till häst, har inget intresse av det eftersom jag älskar min ponny över allt annat och vi passar ihop som handen i handsken. Har haft henne hos fodervärd och såld under senaste året, men ingen av oss verkade nöjda, jag saknade henne och hon gillade inte nya ägaren så jag köpte tillbaka henne efter bara ett par månader. sålde henne för att jag pluggar i utlandet, men nu får hon flytta med mig.
Det jag har är ett D-ponny sto på 147,5 cm, känns större och ser stor ut. Hon är resultatet av en tjuvbetäckning mellan två ickegodkännda individer så på pappret utan känd härstammning men jag vet att mamman är korsning fullblod/welsh och att pappan är halvblod med 50% fullblod i, farfar är hingsten Landlord 849.
Jag har haft henne sedan 2005 och vi har testat lite av varje men mest satsat på hoppning. Dock inte blivit så mkt tävling på grund av div. skador under de två år som jag kunde tävla henne som ponny och sedan tidsbrist (från pappa som kör till tävlingar). Hon är dock väldigt duktig på att hoppa och tävlat mycket med ägarinnan innan, dessutom väldigt mysig att rida dressyr på då hon är mjuk, arbetsvillig och har lätt för att lära. Även om vi inte har tävlat så har vi ändå alltid tränat för tränare 1-2 ggr i veckan och tränat hårt själva.
Den enda knäppa rekation på att jag rider ponny har jag faktiskt fått från Mamma av ngn konstig anledning. Mamma vill sälja min åponny och köpa en stor häst (som hade gåt 140-hoppning) för att hon tyckte det skulel vara bra för mig och syrran. Bara det att jag gillade inte hästen, ville ju inte sälja ponnyn heller, utan bara mamma och syrran gillade den. så jag sa att då kunde de ju köpa hästen till syrran och sälja hennes ponny istället. Fick då till svar att jag verkade ju så oseriös om jag red runt på min ponny hela livet...hm!
För övrigt har jag drömmar om att i framtiden köpa mig en liten hackney på ca 125 cm som jag kan köra och rida lite på, bara för att de är så söta och det är så kul med små ponnyer. Undrar vad mamma säger då :P
Ska se om jag får in en bild på underverket...