Vuxen kanin utan testiklar

fejt

Trådstartare
Jag har tagit över en drygt två år gammal dvärgvädur. Han har bott hos min kompis sedan han var 12 veckor. Idag skulle han kastreras men pungen var tom. Veterinären var helt övertygad om att han redan är kastrerad men jag vet till 100 % att min kompis inte gjort det.
Är det någon som varit med om liknande? Kan kaniner födas missbildade på det sättet?

Jag hörde någonstans att kaniner behåller möjligheten att dra upp kulorna ur pungen på ett sätt som andra djur inte gör. Men det borde väl veterinären vetat?

Jag hörde någonstans att kaniner behåller möjligheten att dra upp kulorna ur pungen på ett sätt som andra djur inte gör. Men det borde väl veterinären vetat?
Ja, det hoppas jag verkligen att hon vet! Vi ska ta hem sällskap, en hona, och jag vill INTE ha ungar.
Men man kan ju inte göra annat än att gå till veterinären så det är väl bara att hoppas.

Den kan såklart vara kryptorchid (dvs ha kvar testiklarna i bukhålan, en missbildning) men kaniner kan också dra upp testiklarna i ljumsken/bukhålan i vissa situationer utan att vara äkta kryptorchider. Man brukar kunna få ner dem i narkos isåfall.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 005
Senast: Enya
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej, Har en blandras (jakthund) på 2,5 år som alltid har varit superlätt att ha och göra med kring människor. Han har aldrig haft någon...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: AraSlei
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 588
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar