vovven hos veterinären

L

lenizen

Jag bara måste skriva av mig lite. Kan i alla fall inte gå och lägga mig med killen vankandes av och an. I kväll fick jag sitta på smådjurskliniken och få killen ihopsydd (fem stygn)och få dränage satt. Väntar på att det ska bli morgon så att jag ska få åka och hämta hans smärtstillande.. Just nu är han trött och vankar fram och tillbaka men hittar ingen bra plats att sova på och han ligger korta stunder för sen känner han av benet igen (antar att det är därför han ändrar läge hela tiden). Så småpiper han lite då och då. Fast jag ska vara glad att han inte bröt sig/drog sönder senor/fästen eller något annat i benet!!

Det är kul nästan jämt. Jag börjar bli stamkund hos veterinären.. Har varit in med hästen tre gånger på klinik sen i dec och detta var vovvens andra gång... *suckar* Hästen ska dessutom "dejta" vet. i april.
Vad säger man? Tur dom är försäkrade i alla fall!!!

Han ville åka med husse i traktorn (han är tokig i allt som man kan åka) och det blev helt fel när han skulle hoppa in för han hade för bråttom och kunde inte vänta på husses hjälp så han föll tillbaka och fastnade rejält med bakbenet över ett fotsteg :\ Hade inte husse varit där och fångat upp honom så hade han blivit hängandes :( *ryser vid tanken på hur det kunde ha gått*

aj aj aj aj... hoppas att det läker fort. har precis läst om en hund som fick någon liknande skada, 5 mån senare vann den nån tävling!

Usch, så där gjorde min katt en gång. Satt i fönstret och skulle hoppa ner över elementet och ner på golvet, mellanlandar med en baktass på elementet och fastnar med klorna hängandes som en trasa, guud vad han skrek!!! Otäckt när de gör sådana dundervurpor :(
Krya på vovven!

Uscha :crazy:

Han är lite piggare idag, men så har han ju fått smärtlindring också.. Jag förstår mig inte på dom som gör tabletter till djur, dom är ju hur stora som helst :confused:
Som tur är finns det ju leverpastej :bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 401
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 355
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka