Vovven bröt benet-Måste få skriva av mig..

S

SirWillgott

Hej alla därute...
Det är så att min DSG Zid(Leonberget´s xerxes af kabokas) trasade sönder sitt ben i början av sommaren i en häst olycka:cry: H.bak bröts på tre ställen och tassens alla små ben separerades helt ifrån undre sken benet (på röntgen så fattar man inte ens hur vet fått ihop benet då allt låg åt alla möjliga håll:o )
Så han har fått gå med gips /skena hela sommaren och inte fått leka,bada ,träna eller göra något alls som är kul..
Men nu är han iaf bättre och går utan skena för det mesta!

Detta är ju enormt tråkigt eftersom han var tänkt avelshund för en kennel...Men han har bara hunnit med två utställningar i sitt liv
(Kom 2,a och 1,a:D ) Men inte riktigt meriterad..så vet inte om dom fortfarande är intresserade etfersom hans utställnings karriär spolades bort innan den ens börjat:(

Han har också börjat visa agressiva beteenden mot andra hundar nu, när vi är ute på prommenad:eek:
Han kastar sig,drar, morrar och skäller-även fast den andra hunden är helt lugn!!??
Han har ju som sagt inte fått lekt så mkt på senaste tiden..kan de va problemet? Men har försökt att träna bort detta...och han har blivit bättre, men visar fortfarande agressiva beteenden som jag absolut måste ha bort! Kan inte ha kvar honom annars:cry:
Hjälp oss snälla? Är det någon här som varit med om något liknande?
Här e sötnosen med "store brorsan" Dexter:D
vovsar008.jpg


Kramizar frå linn och zid
 
Sv: Vovven bröt benet-Måste få skriva av mig..

Jag har tyvärr inga bra tips att ge dig, men ville bara skriva att det var skönt att höra att vovven trots allt klarade olyckan så bra. Fast en DSG brukar ju klara det mesta - min lilla tik som tidigare varit så försiktig med hästarna har plötsligt upptäckt att det är jättekul att jaga två maffiga klumpar till halvblod runt hagen :crazy: .

Vad var det som hände med din?
Hur gammal är han? Du tror inte att hans beteende kan vara en kombination av för lite lek med andra + unghundstuffhet?
 
Sv: Vovven bröt benet-Måste få skriva av mig..

Kan helt enkelt vara ett symptom på underaktivitet.
Smärta triggar också stress och aggressivitet - och jag skulle helt klart kunna föreställa mig att det är ett av problemen.
Hur gammal är hunden?
Jag skulle ta kontakt med en kunnig instruktör som är medveten om hur dessa faktorer kan ha påverkat hunden.

Att hunden gör utfall på promenaden, speciellt med en så liten hund(som man rimligtvi kan ha i koppel) kan jag intetycka är skäl nog till omplacering/avlivning
 
Sv: Vovven bröt benet-Måste få skriva av mig..

! Kan inte ha kvar honom annars:cry:


Noo aldrig, du får inte ta bort Zid:eek:
det beror säker som dom andra sa att han ha varit så still på senaste tiden!jag får komma ner me swinkie så han får bli lite kär:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp