Vovve på väg

Gnist

Trådstartare
Fast jag får ge mig till tåls lite, så att mina småttingar hinner växa på sig och mest troligt flytta innan den anländer :eek:

Atlas-psh_1_mindre.jpg

Är sötingen som ska komma hit om sisådär ca 6 veckor :D

(Ny psh bakgrund för den andra var bara så gräslig :devil: :angel: )

Sv: Vovve på väg

Det blir ju ett bra komplement till (jakt)hundflocken med en liten, tuff, drivande hund :)

Blir runt 32-38 cm + 2 cm, så det är ju ett lämpligt format ;)

Hane på 5 månader nu, så han hinner ju bli runt 6 månader innan vi hämtar honom, vilket verkar bli 1/12 vad det ser ut som nu om det ska stämma in för både uppfödaren och oss.

Senast ändrad:

Vilken sötnos :D

Hur kom det sig att det blev en basset fauve de bretagne och inte en petit basset griffon vendeen? För visst var det du som undrade om skillnaderna på dessa raser ? Eller har jag så taskigt minne nu ?

Jaktligt sett är det inte mycket som skiljer. Det är mer på den andra delen av hundarna det skiljer och till fauvens fördel enligt mig då :)

Jättefin, jag gillar verkligen den färgen. Har de bara den färgen?

Håller med Kanelbullen, jag tänkte först på tax, men sen såg jag öronen och förstod det var något annat :D

De varierar från gyllene vete till tegelröda och hörs vara mentala "godbitar" :love: ;)

* muttrar TAX :eek: *

Fast jag gillar tax :love:
Skulle jag hålla på med jakt (vad man nu jagar tax med) så skulle jag gärna ha en strävhårig :D

Sen är det lättare att säga tax än basset ...vrickar tungan :D ;)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·
Relationer Min pappa har blivit (inte fastställt än men väldigt troligt) dement och det är antagligen demens i sista fasen. Kan inte äta, dricka...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: BernT
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka