Z3:an
Trådstartare
Jag behöver höra vad ni kloka hund-människor tycker i detta!
Jag har en liten blandras-kille som är 10 mån.
Han är rumsren, ensamhetstränad och go och glad mentalt!
Mina arbetstider är 8-14, till jobbet tar jag mig på 10 min.
Dottern har hittills varit hemma mycket så ensam har han knappt behövt vara ännu MEN - nu till min undran!
De få dagar (1 dag i veckan som det ser ut nu) måste jag lämna honom under hela min arbetstid!
Hur är då bäst att göra:
1. Jobba 3 timmar, köra hem och rasta, jobba 3 timmar till!
2. Jobba alla 6 timmarna för att bespara honom ytterligare ett "separationstillfälle"?
De gånger han lämnats hittills har han ibland kunnat vara lite ledsen när man gått (stått ute och lyssnat) men snabbt tystnat.
Han har heller aldrig kissat inne eller bitit sönder något utan verkar när man kommer hem igen, lugn och glad!
Vad tycker ni????
Jag har en liten blandras-kille som är 10 mån.
Han är rumsren, ensamhetstränad och go och glad mentalt!
Mina arbetstider är 8-14, till jobbet tar jag mig på 10 min.
Dottern har hittills varit hemma mycket så ensam har han knappt behövt vara ännu MEN - nu till min undran!
De få dagar (1 dag i veckan som det ser ut nu) måste jag lämna honom under hela min arbetstid!
Hur är då bäst att göra:
1. Jobba 3 timmar, köra hem och rasta, jobba 3 timmar till!
2. Jobba alla 6 timmarna för att bespara honom ytterligare ett "separationstillfälle"?
De gånger han lämnats hittills har han ibland kunnat vara lite ledsen när man gått (stått ute och lyssnat) men snabbt tystnat.
Han har heller aldrig kissat inne eller bitit sönder något utan verkar när man kommer hem igen, lugn och glad!
Vad tycker ni????