Vom og hundemat -dålig i magen

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!

Jag har en 12 veckors bichon havanais hane här hemma som har ätit VOH sen 9 veckors ålder. Han äter valpfodret och de första korvarna jag köpte var ljusa och fina, och fasta i konsistens. Efter dem, köpte jag en hel låda. Jag har nu förbrukat fem av dessa korvar och de är betydligt lösare i konsistensen, mörkare till färgen men luktar inte annorlunda.

Dock till problemet. Gimli blev lös i magen samtidigt som han fick mat från den första korven ur nya lådan, och är det fortfarande. Kan det vara något fel på maten? Kan den ha blivit upptinad under transport till butiken och sen blivit nedfryst igen? Kan jag ge något för att magen ska stabiliseras?

Pro kolin finns på apotek. Det innehåller nyttiga bakterier och binder gifter och vätska. Canicur är ett liknande preparat.
http://www.veterinarbutiken.se/kosttillskott/43-pro-kolin-30-ml.html

Det är ganska vanligt att rå kyckling innehåller campylobacter. Hundar brukar inte bli sjuka, men en del kan bli det. Campylobacter är en släkting till salmonella.

Vi brukar ge Ann-Marie Hammarlunds dietsoppa för krassliga hundmagar när magarna krånglar. Googla på den. Den är enkel att göra.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lille bichon havanaisvalp på 15 veckor har sen typ två veckor tillbaka plötsligt börjat klia sig massor. Först tänkte jag inte...
Svar
15
· Visningar
6 378
Senast: Freyja_bus
·
Hundhälsa Bytte mina småhundars foder för ca en månad sedan, från Bravo till Vom og hundemat, kyckling med lax. Den äldre hunden har alltid haft...
Svar
11
· Visningar
14 437
Senast: Druvan
·
Hundhälsa Precis som rubriken lyder så undrar jag om en hund som inte tål något i någon mat alltid blir dålig i magen/uppvisar andra allergiska...
Svar
18
· Visningar
5 541
Senast: Rose
·
Övr. Hund Nu är det så att de slutar sälja Vom og hundemat där vi brukar handla hundmat, vi har tidigare provat lite olika torrfodersorter men han...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka