VM på TV!!

Sv: VM på TV!!

Jo, men du är ju inte ens possitiv till att de visat något öht från VM, på dig låter det som om det kunde kvitta när programmet ändå var så "dåligt".

Kritik är ju viktigt men man kan lägga fram det på ett bra sätt istället för att bara gnälla. En massa gnäll sporrar ju inte dessa människor som faktiskt har gjort detta program till att göra fler program ännu bättre...

Detta är det första jag någonsin sett på tv om islandshästtävlingar så jag är då otroligt tacksam för det, men även jag tycker att programmet kunde varit bättre. Jag har sänt ett mail till svt och berömt dom för att visat från VM och upplyst dem om vad jag tyckte var bra och vad jag tyckte var mindre bra.

Ja det är nog svårt att göra ett program som tilltalar alla..........
Från WM-kommitens sida så är vi otroligt glada över att något överhuvudtaget har visats och att det mottagits så positivt att man vill göra mer inslag om rasen framöver. Det om något borde vi alla vara glada för. I sportsammanhang så är vi faktiskt inte så stora som vi tror (eller skulle vilja vara) men vi kanske kan bli med hjälp av positiva inslag i media.

Beträffande Daniel så är jag helt övertygad att med hans charm är han nog inte ledig länge till.........

Glöm inte att "hästintresset" vad det gäller bredden mest drar till sig unga tjejer även om vår ras har en tendens att dra till sig "åldringar" (inkl mig själv)
Daniel är en "kanonprofil" för vår ras och för vår förening, alltid positiv och glad.

Egentligen är jag faktiskt en ganska positiv människa, så det var lite ironi med att jag alltid är negativ (fast jag nog tolkas så här).

Jag svarade på ett inlägg som handlade om att det var rörigt klippt.

Jag kan mycket väl lägga till lite positiva grejer: Visst var det bra att det visades ett litet ihopklipp från VM. Det var många trevliga hästar och lättsamma kommentarer och nej, jag tycker inte att de lika väl kunde låtit bli att visa inslaget.

Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att många små saker kunde lätt blivit bättre. men det är kanske för att jag är lite yrkesskadad... Ser fram mot den riktiga VM-filmen och hoppas att jag får många positiva saker att säga om den :p

Bra jobbat Lena och ni andra som varit inblandade i filmen!!!
Den förmedlade så mycket känsla, samtidigt som den visade vad vi eftersträvar på tävlingsbanan.
Ett program att bli glad av, antingen man är redan frälst eller inte! TACK!!

Ni som har gjort programmet har gjort världens insatts. Det är bland de få gångerna Islandshästar visas i rörlig media och jag är glad att det var snyggt och proffsigt gjort. Jag hoppas ni tar på er fler uppdrag och bidrar till Islandhäst Sveriges utveckling.

Daniel Sundin

Måste säga att det var underbart att se alla vackra hästar och bra prestationer. Håller med om att det är roligt att det visas på tv (undrar var sportspegeln mfl höll till under VM :confused: ) och programet verkade vara ihopklipp som en 45 min reklamfilm för sporten och islandshästen.

Önskar dock att man följde varje ekipage lite längre i varje klipp (de hann ju inte ens säga vad hästen/ryttaren i bild hette). Som exemplet ovan med passläggningen för då hade man ju velat se det.

Är det någon som vet om filmen kommer att användas i typ reklamsyfte?

Vi som varit med och jobbat med detta tackar för alla positiva inlägg, det värmer!!!! (X-tra Tack till Daniel) Beröm gör det alltid lite lättare att orka fortsätta jobba ideéllt för något man brinner för.
Lite förklaringar till några frågor som ställts i tidigare inlägg:
Sportinslag WM:s finalhelg: meningen var att inslag från finalerna skulle visas, både lörd & sönd var tanken från SVT..... Men Kajsa Bergqvist & Karolina Kluft ställde till det på friidrotts WM i Helsingfors med sina guldmedaljer, tydligen skrällde det högre än vår sport (vilket vi kanske inte tycker, men troligen svenska folket i stort) därav inga nyheter direkt. Däremot sändes flera lokala nyhetsinslag på TV.
Att göra Tv är mycket svårt, man vill inte visa något som folk kanske kan missförstå t.ex en läggning eller nedtagning i pass kan lätt se grov ut om man inte har kunskapen att bedöma det, eller inte ser allt i sin helhet. Man vill ej heller ta in negativa saker som kanske debatterats livligt på nätet, det skulle ge en dålig klang till vår sport.
Vi vill väl alla visa upp det som är bra, det som vi tror kan ge "något mer"???? Så tänkte vi som var med och jobbade med filmen.
Information om vad som ev kommer fortsättningsvis kommer i första hand att läggas ut på SIF:s hemsida och på SIF:s eget forum.

MVH Lena Lundén WM-kommiten

Jag håller med alla som rosat programmet hittills. Programmet överträffade alla mina förväntningar :) , även om jag är medveten om att de, av erfarenhet, var lågt ställda :angel: . Visst finns det saker som jag kanske hellre hade setts göra på ett annat sätt, men inget blir ju precis som man vill ha det om man inte gör det själv :)

Bra jobbat, ni som medverkade i och till programmet, det var jättekul att för en gångs skull få se sporten på TV!

Jag tyckte att det var ett bra program! De visade lite av tävlingarna och lite runt omkring! Jag är iallafall jätteglad att det visades överhuvudtaget och det tycker jag att vi alla ska vara.
Visst att han sa Ann två gånger efter hennes passläggning, men han sa från början Anna. Så kan det bli. Det är väl inget man behöver hänga upp sig på tycker jag.
Det jag gillade var att han inte själv försökte utala hästnamnen! :)

/Emma

hm...jag kan inte se 1an å 2an....men väl 4, 4+ å 5an.... ;-)

JAG MISSADE ALLTIHOPA!!!!!!! :mad: :mad: :mad:
MEN jag har gått in på svt:s hemsida och önskat inslaget i repris. Så alla ni som missade det....gör som jag och önska på den här adressen: repris@svt.se <repris@svt.se>

Hoppfull Mari :D

Sprettur skrev:
Jag tyckte att det var ett bra program! De visade lite av tävlingarna och lite runt omkring! Jag är iallafall jätteglad att det visades överhuvudtaget och det tycker jag att vi alla ska vara.
Visst att han sa Ann två gånger efter hennes passläggning, men han sa från början Anna. Så kan det bli. Det är väl inget man behöver hänga upp sig på tycker jag.
Det jag gillade var att han inte själv försökte utala hästnamnen! :)

/Emma

Jag hängde inte upp mig på det utan svarade på någon annans inlägg.
Fel uttalningar kommer alltid förekomma.
Jag tyckte det var bättre att någon annan uttalade namnen, kommer ihåg hur det var från Globen.
Men det var bra att han försökte :)

Lena Lundén skrev:
Hallo igen!!!! Beträffande att mailbomba SVT ......
GÖR GÄRNA DET!!!! MAILA ATT NI VILL SE MER ISLANDSHÄSTAR I SVT, BÅDE SPORT OCH ANNAT.
Att berömma dom för att ha visat något bra ger troligen mycket bättre resultat än "gnäll"
Så alla som vill se mer..... maila på!!!!!!!
Hemsidan heter www.svt.se

Tänk om det skulle bli så mycket mail om detta att deras mailhantering stannar :D
Kanske inte skulle bli någon bra reklam :o - skämt åsido:

Jag tycker programmet var mycket bra, även om det kanske var lite väl snabba klipp här och där. Men det var stämningsfullt, positivt och gav ett seriöst intryck av "islandshästridning". Vissa avsnitt gav mig faktiskt lite gåshud :)

gåshud är lika upprepat som det inspelade vmprogrammet

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Rosett
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 787
Senast: malumbub
·
Western Enligt reining.se så sänds det idag reining på TV, ifrån Linköping Horse Show. Citat ifrån reining.se "Linköping Horse Show...
Svar
4
· Visningar
1 192
Islandshäst Såg ni nu islandshäst-SM på Tv idag??? Det kom på ViasatSport1 kl 18.00 och går i repris följande tider: 8 oktober kl 15.30 9...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka