VM på TV!!

Sv: VM på TV!!

Va bra det var :D ...

Tack för upplysiningen, annars hade jag garanterat missat att det skulle sändas :D :idea:

Det kanke han inte vill ha avslöjat, men det är inte svårt att lista ut om man läser profilerna...

/Malin

Sweet skrev:
Jag kanske är löjlig men jag blev alldeles tårögd av att se alla dessa underbara hästar!!

Nej du är inte löjlig :cry: :D

Däremot tyckte jag att de kunde tagit bort allt "fjant", skulle de haft med sånt i ett sammandrag från en dressyrtävling? :mad:

Kan tyvärr inte hålla med de som öser lovord över programmet. Tyckte det var rörigt och tv-sporten har verkligen ingen koll alls. Kunde de inte låtit något islandsproffs speaka istället helt och hållet så kanske man fått lite bra kommentarer... Å där kom Fredrik Rydström och Gestur ur b-finalen och vips en passläggning av Styrmir Arnarson som vann a-finalen. Nä! Efterlyser mer struktur. Faktiskt. Ska man göra det så får man lov att göra det bra. När vi för engångs skull fått lite tv-tid... Vi kan väl inte alltid bara nöja oss med att få vara med på ett litet hörn... Som om vi vore någon konstig avart av ridsporten.

Ramn skrev:
Öh? Jag är MAN och 38 år gammal. Jag tycker Formel 1 är skittråkigt på TV och ser mycket hellre filmen från VM. Snacka om fördomar...

Nu är jag också MAN och 30 år. Och tycker Formel 1 är det tråkigaste som finns och älskar islandshästar i tävling på TV. Dock tyckte jag programmet från VM var ganska svagt. Varför skall det fjantas om singlar och snygga ryttare? Det har jag då aldrig sett när dressyrryttarna är igång! Och trots att jag var på plats, så inte f-n gick det att hänga med. Det blandades grenar/finaler och försök hej vilt utan vidare kommentarer.. SYND! En utomstående fick nog inte mycket till hjälp för att förstå....

Men uppenbarligen finns det en uppfattning i media om att det är så här och förmodligen stämmer det till viss del. Så jag menade inte att förstärka fördomen, utan bara att belysa det faktum att prioriteringarna på TV-sporten är ganska vridna.

Såg också programmet och var naturligtvis glad över alla fina hästarna - men varför nästan bara svenska hästar förutom sport-segrarna?

Programmet hade vunnit på mera SPORT och mindre kringverksamheter. Avel + sport, och kriterierna för varje. Och bättre kameravinklar på gångartsekipagen hade gjort det lättare att se även för de "oinvigda".

Tja pellan! Jag läste ditt inlägg här på bukefalos, och här är jag Daniel Sundin. Vem är du då?

/ Daniel

sjoberga skrev:
Med "alla" menas då MÄN ca 20-60 år ? För jag tror faktiskt att det finns ett stort intresse för alla typer av hästtävlingar bland TJEJER och KVINNOR mellan 10-60.......

Men jag vet vad du menar.... Prioriteringarna är som vanligt ganska styrda..... av MÄN...

Och formel 1 måste vara det tråkigaste av allt att visa på TV. Det är oftast avgjort på 30 sekunder i starten, men håller på i flera timmar...... Nu blir jag väl ihjälhuggen av andra män, som inte håller med :D
Det har nog bara delvis med kön på sportredaktionen att göra. en bättre förklaring är att de är så otrlogt insnöade på fotboll , ishockey mfrl sporter som alltid visats.

När SVT vill bryta mansdominansen så anställer de kvinnor som givetvis är intresserade av fotboll. :o

StormSund skrev:
Tja pellan! Jag läste ditt inlägg här på bukefalos, och här är jag Daniel Sundin. Vem är du då?

/ Daniel

Hej! jag heter Elenore. Jag gick på paulinska och du är så lik en kille som hette Daniel som jag hade matte med i sexan + att en gång för flera år sedan så tävlade jag i km i dressyr på strängnäs ridklubb där en kille som hette Daniel igen var (samma kille) och du är så lik honom. Så när dom sa namnet på tv så tyckte jag att jag kände igen det men tänkte, nej det är någon annan. Men när dom zoomade in ansiktet var du så lik honom. Så jag var bara tvungen att fråga om det var du. Otäckt likt. :eek:

Sweet skrev:
Jag kanske är löjlig men jag blev alldeles tårögd av att se alla dessa underbara hästar!!

En islandshäst i en maffig ökad tölt är nog det absolut vackraste som finns! :love:

Samma här!!! Tårarna rann!

Jag hade inte möjlighet att vara på VM själv så det var underbart att få se i alla fall!!! Det var absolut det bästa jag hittills sett på TV om islandshästar och islandstävlingar! Även om man förståss alltid kan ha synpunkter på detaljer så var det absolut ett steg framåt. Därför tycker jag att vi alla ska mejlbomba SVT och tala om hur roligt det vara att få se från IVM - det måste vara bästa sättet att få se mer i framtiden!

Fick du något napp efter ditt "diskreta" uttalande i tv? :rofl: ;)

marijaa skrev:
Däremot tyckte jag att de kunde tagit bort allt "fjant", skulle de haft med sånt i ett sammandrag från en dressyrtävling? :mad:

Håller med, det var lite mycket fjanterier MEN hästarna och prestationerna man fick se gjorde i alla fall att jag glömde bort fjantet...

Detta program var gjort så att även de som inte är "inne" på detta med islandshästridning skulle tycka att det var intressant och roligt att se på.

Sweet skrev:
Detta program var gjort så att även de som inte är "inne" på detta med islandshästridning skulle tycka att det var intressant och roligt att se på.

Men frågan är hur det framgick med alla korta klipp mellan klasser, ekipage och gångarter?

Jag vet inte.

Men det är nog svårt att göra ett sammandrag på en timme av en tävling som håller på i en vecka...

Jag tänker inte sitta här och gnälla i alla fall då jag är EXTREMT glad att ha fått se NÅGOT öht från VM. Det lilla man fick se var bättre än inget.

Kul att läsa så mycket positivt om Specialfilmen om WM, men tror kanske också att en del saker bör förtydligas.
Filmen är inte gjord för oss som redan brinner för detta, utan vi får ge oss till tåls till dvd:n med enbart sportinriktiktning finns att köpa.
För övrigt är den gjord mycket enl SVT:s önskemål, dvs information & höjdpunkter, blandat med charmiga intervjuver, allt för att försöka få andra att förstå varför vi är så många som fastnat för just Islandshästen och försöka få fler intresserade.
SVT är mycket nöjda med filmen och vill satsa på att göra mer runt Islandshästen/sporten/young riders efter att ha sett den, vilket vi är jätteglada över och var just vad vi hoppades på att uppnå.
Klart är redan att mer kommer visas av Islandshästarna på Globen i SVT
Förhoppningsvis även annat "kul" redan under hösten........

Hallo igen!!!! Beträffande att mailbomba SVT ......
GÖR GÄRNA DET!!!! MAILA ATT NI VILL SE MER ISLANDSHÄSTAR I SVT, BÅDE SPORT OCH ANNAT.
Att berömma dom för att ha visat något bra ger troligen mycket bättre resultat än "gnäll"
Så alla som vill se mer..... maila på!!!!!!!
Hemsidan heter www.svt.se

foldar skrev:
Kan tyvärr inte hålla med de som öser lovord över programmet. Tyckte det var rörigt och tv-sporten har verkligen ingen koll alls. Kunde de inte låtit något islandsproffs speaka istället helt och hållet så kanske man fått lite bra kommentarer... Å där kom Fredrik Rydström och Gestur ur b-finalen och vips en passläggning av Styrmir Arnarson som vann a-finalen. Nä! Efterlyser mer struktur. Faktiskt. Ska man göra det så får man lov att göra det bra. När vi för engångs skull fått lite tv-tid... Vi kan väl inte alltid bara nöja oss med att få vara med på ett litet hörn... Som om vi vore någon konstig avart av ridsporten.

Får väl (tyvärr) hålla med. Och att Jan Svanlund inte prickade in Anna skulasons namn en gång utan envisades med att kalla henne Ann (eller var det bara jag som hörde fel? :confused: ) tycker jag gav ett riktigt oseriöst intryck.

Om de nu trycker ihop ett helt VM till 45 min och dessutom gömmer undan det i SVT 24 på en dum sändningstid förstår de väl att det bara är de redan invigda som möjligen lyckas pricka in det och då kunde de ju lika väl lagt det på lite "högre nivå".

Intressant tycker jag att de berättade om hur stort mediauppdåd det var från tyskland och island, det borde väl gett dem en susning om att de priat jobbet fel.. :mad:

Och att det legat så länge i garderoben och väntat på att bli klippt och sedan blir det bara en enda sörja av finaler och grenar hit och dit, jag hade också svårt att hänga med trots att jag var på plats. (fast detta kan jag känna igen från tex hopptävlingar också...)

/Marijaa -negativ som vanligt... :smirk:

Lena Lundén skrev:
Kul att läsa så mycket positivt om Specialfilmen om WM, men tror kanske också att en del saker bör förtydligas.
Filmen är inte gjord för oss som redan brinner för detta, utan vi får ge oss till tåls till dvd:n med enbart sportinriktiktning finns att köpa.
För övrigt är den gjord mycket enl SVT:s önskemål, dvs information & höjdpunkter, blandat med charmiga intervjuver, allt för att försöka få andra att förstå varför vi är så många som fastnat för just Islandshästen och försöka få fler intresserade.
SVT är mycket nöjda med filmen och vill satsa på att göra mer runt Islandshästen/sporten/young riders efter att ha sett den, vilket vi är jätteglada över och var just vad vi hoppades på att uppnå.
Klart är redan att mer kommer visas av Islandshästarna på Globen i SVT
Förhoppningsvis även annat "kul" redan under hösten........

Menar du att detta var en film gjord av VM-folk??
:crazy:

och försöka få fler intresserade
Visserligen tror jag att Daniels uttalande kan dra några brudar till islandshästsporten, men jag tror inte det håller i längden... :o
Jag menar, vad händer när Daniel blir upptagen :D

Senast ändrad av en moderator:

Men sluta gnäll och var glad att de visat islandshästar på tv istället! :(

jag trodde att ett forum var till för att diskutera. och hur ska man kunna förbättra saker om man inte kan utvärdera.

Liknande trådar

Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Rosett
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 787
Senast: malumbub
·
Western Enligt reining.se så sänds det idag reining på TV, ifrån Linköping Horse Show. Citat ifrån reining.se "Linköping Horse Show...
Svar
4
· Visningar
1 192
Islandshäst Såg ni nu islandshäst-SM på Tv idag??? Det kom på ViasatSport1 kl 18.00 och går i repris följande tider: 8 oktober kl 15.30 9...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka