Håller med om brazilianskan, den gick ojämnt både i skritt och trav. Ingen fråga om varför den blåstes ut, undrar vart kommentatorn tittade som inte såg det ens under repris...
Eller hur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med om brazilianskan, den gick ojämnt både i skritt och trav. Ingen fråga om varför den blåstes ut, undrar vart kommentatorn tittade som inte såg det ens under repris...
Om jag fattar saken rätt står bronspengen mellan Tinne och Dujardin nu?
GBR har 76% upp till brons och 81 till silver.
Sverige har 77% till brons och 82% till silver.
Tyskland är klara vinnare. (eller tja.. 95% får valegro braka till med).
Sheisse, det här blir ju spännande!!
edit, läste att personbästa var 79%. Så om vi räknar med att dujardin klarar 82% måste Tinne slå personbästa a la grande för medalj. En 4e plats och OS plats är inte dumt det heller!
Inte? jag förstod det som att 4 europeiska lag vilket då blir ger, gbr, ned och swe går vidare till os?
Fyra lag går vidare från VM i Normandie till OS i Rio 2016
Om ett lag från någon av de olympiska regionerna F eller G är bland de tre bästa så hade fjärdeplatsen varit direktkvalificerande till OS för Sverige och de andra länderna som slåss om de placeringarna.
- De tre bäst placerade lagen
- Det bäst placerade laget från FEI:s olympiska region F eller G
Vilka är då de olympiska regionerna F och G för några?
F - Afrika och Mellanöstern;
G - Sydost Asien och den nya gruppen Oceania (Nya Zeeland, Australien)
det där var inte toppen Tinne..
Ridsport hade en artikel om det förra veckan, http://www.tidningenridsport.se/Tavling/VM-2014/2014/8/fjardeplats-ger-ingen-rio-biljett/
Så eftersom UK, Tyskland och Holland nu alltså har kvalat till OS (och förmodligen kommer sno pallplatserna på EM nästa år), kan Sverige rimligtvis kvala genom en bra placering på EM eftersom dessa tre lag redan är kvalificerade? Har jag förstått rätt? Så krångligt det är.