M

mathil

För er som inte vet det så har sverige nyligen vunnit inofficiella Vm i par för kallblod. Hästarna och kusken kommer från Jämtland och en av hästarna har jag själv kört då han står på skolan där jag gick på gymnasiet. Hästarna heter Torstas Tackel och Tamil. Kusken Erik Broms. :banana:

Sv: vm guld

Hans hästar är så fiina!!
Vet en som ridit en av dom och den hästen var tydligen hur kalasfin som helst att rida.

Himla kul!!!!
Dessutom ändå roligare när det är någon som kommer från skogarna runt om, och är relativt okänd (?!?!?!)

Ett stort GRATTIS!!!! till dom allihopa! Bra jobbat!

jaså har han! Det var bra skoj! Var det han som vann ett föl då? hörde nåt om det...hehe

Kul! Håller med om att det är roligt när någon "okänd" vinner en så där jättestor tävling!

:banana:

jag har både ridit och kört Tackel och han en helt fantastisk häst hur snäll som helst. Körde bla timmer i skogen med honom och han stod så stilla och snällt så. :bow:

Liknande trådar

Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 883
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 277
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 423
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar