Vitt "skum" från nosen

Silver Girl

Trådstartare
Nu på promenaden fick min hund lite vitt slem/skum från nosen. Det har jag aldrig sett förut. Vi hade bara gått ca 20 min i lugnt tempo. Trodde först hon bara nosat på något så jag torkade bort det men det kom lite till.
Hon verkar pigg och som vanligt i övrigt. Intresserad av omgivningen, stannar och nosar, plockade upp en pinne. Sprang som vanligt när hon var lös på förmiddagens skogspromenad.
Jag vände och gick hem för säkerhets skull. Google är inte så mycket hjälp så jag frågar här om detta kan vara något farligt och om jag ska ringa veterinär i morgon?

Kom nu på att vi ju var ute i trädgården en stund innan vi gick och hon grävde en grop och nosade i jorden. Hon kanske bara hade lite jord i nosen som irriterade.

Liknande trådar

Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
816
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 548
Senast: Liten
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 726
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka