Vitt koskinn

Ems

Trådstartare
Jag har fått en hang-up på vita koskinn men lyckas inte hitta något hur mycket jag än letar. Är det någon som har en aning om var det kan tänkas finnas?

Sv: Vitt koskinn

Hmm, några sådana känner jag dessvärre inte till. Men inte bereder väl gemene bonde sina kohudar? Är det inte ett ganska omständigt jobb?

Hmm, några sådana känner jag dessvärre inte till. Men inte bereder väl gemene bonde sina kohudar? Är det inte ett ganska omständigt jobb?

Nä, men ibland tar de tillbaka huden och skickar till något garveri/skinnberedning. Speciellt om det är något mer orginellt tecknat eller särskilt vackert skinn.

På min tid skickade man till Tranås.

Googla white cowhide. Massa resultat. Dock får man kanske beställa utomlands ifrån.

Du kan också söka på fjällko. De är vita med mer eller mindre svart teckning, men det finns även helvita.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Då jag inte lyckas hitta vad jag letar efter så vänder jag mig till Buke oraklet. Jag skulle behöva byta ett verikalt 2-vägguttag till...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: hastflicka
·
Hemmet Vår lilla stuga har hemsnickrad köksinredning av - mestadels - furu. Köksluckorna är s.k. spegelluckor, där själva spegeln är plywood. I...
Svar
7
· Visningar
325
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka