Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nix. Vitlök har ingen effekt mot flugor. Om du inte har vitlök på utsidan av hästen, förstås.
Att låta hästen äta vitlök får den att smaka illa för stickande/blodsugande insekter, så mot dem har det effekt.
Jag brukar börja ge vitlök ganska tidigt på våren.
Har en som äter vitlök OCH vinäger sedan tidigt i våras och en som inte får det och lite mindre viftar nog den vitlöks/vinägerätande på svansen, både vad gäller bromsar och knott... Men helt klarar hon sig definitivt inte
Har aldrig sett någon positiv effekt av vitlöksätande och att flugor håller sej borta. Min häst älskas av alla insekter. Det är bara flugtäcke och installning på natten som gäller.
inte bara vegetationen, d finns ju männiksor som aldrig får fästingar å jag som alltid får minst 10/år.....
men det beror ju på om dom tycker vi är värda att käka på....
Hästhantering Nu har jag inte läst tråden jättenoga, så ber om ursäkt om jag missat något. Tyckte mig se någonstans att hon verkar gå ensam. Kan hon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.