Vitaminpulver på hink vs flytande preparat?

M

Mayara

Var inne på Granngården för att köpa vitaminer som tillskott till min häst. Var ute efter en mulitvitaminprodukt av något slag. Hittade då vitaminpulver på hink som kan användas till häst. Det kostade 318 kr för en femkiloshink. Lagom kvantitet för oss som har fler hästar till ett bra pris tyckte jag. När jag tittade på baksidan stod det en asterisk vid dagsgivan för häst som förklarade att man till häst främst bör använda KRAFFTs flytande vitaminer till häst. Nu undrar jag varför?? Är inte vitaminer vitaminer? Eller vill de bara att jag ska köpa den mycket dyrare produkten som inte räcker lika länge? Eller är det tänkt att Kraffts egna vitaminer bäst kompletterar deras Kraffts eget foder för de som använder det? Någon som vet?

Fundersam Mayara :confused:
 
Sv: Vitaminpulver på hink vs flytande preparat?

Är det Lactamin/Basic du menar? Jag vet flera som använder det till häst helt utan problem.
 
Sv: Vitaminpulver på hink vs flytande preparat?

Ja, så hette det! Bra!
 
Sv: Vitaminpulver på hink vs flytande preparat?

Jag använder osså Basics vitamintillskott. Mkt billigare och garanterat lika bra.
 
Sv: Vitaminpulver på hink vs flytande preparat?

Jag ger Basics ADE-vitamin på hink. Mycket billigare, det fryser inte osv.

Jag har dock en period gett flytande (Kraffts) och jag SÅG iaf ingen skillnad.

Eftersom Lactamin 'äger' både Basic och Krafft så tror jag bara det där är ett sätt att få oss att köpa deras dyrare produkt som är framtagen för att passa övrigt Krafftsortiment. Iaf här så 'gömmer de undan' Basicvitaminerna bland kobindslen och grejer ;)
 
Sv: Vitaminpulver på hink vs flytande preparat?

Ha, ha! Så är det här också. Hinkarna står ute på lagret någonstans... Jag visste inte ens att dessa produkter fanns förrän vår veterinär sa att vi kunde ge det till vårt föl som behövde tillskott av A-vitamin. Har alltid köpt dyra flytande preparat som bara räcker ett par veckor till EN häst. Tror också att det handlar om att lura upp oss ;)

Mayara
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp