Vitaminernas funktioner??

M

momeli86

Är det någon som skulle kunna berätta för mig varje vitamins funktion då man ger den till hästen.
På hyllorna i ridsportaffären står det alltid helt fullt med burkar innehållande vitaminer av olika slag men sällan står det vad de är bra för...
Är det någon speciell vitamin som man bör ge en fullt frisk, tränad häst i 10-års åldern??

:confused:

Sv: Vitaminernas funktioner??

momeli86 skrev:
Är det någon som skulle kunna berätta för mig varje vitamins funktion då man ger den till hästen.
Det skulle ta alldeles för lång tid! Det bästa du kan göra är att läsa en bra bok om just hästens foder. Kr*fft har även gett ut en broschyr som heter "Vitamin & mineral-ABC" som du borde kunna få tag på hos en Kr*fftåterförsäljare typ Odal.

//marti

Senast ändrad:
Sv: Vitaminernas funktioner??

Besök närmaste Granngården butik och be om att få en broschyr eller fråga den hästansvarige eftersom att de regelbundet går kurser genom KRAFFT bland annat. Eller det bästa är att ringa till KRAFFTs telefon, det kostar bar avanlig telefontaxa och foderrådgivarna kan hjälpa dig och är väldigt trevliga och vill gärna lära ut.

Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Karoliten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 299
Senast: Sasse
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 539
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård