Vita trampstolpar i plats

Sv: Vita trampstolpar i plast

Som de flesta andra har sagt trästolp för stadga i hörnen, då fungerar de utmärkt.
Har du stora ytor ta nån trästolp emellanåt på långa raksträckor också.Har du lättfödda hästar så kan man lätt öka hagen varje/ varannan dag med en meter eller två. Så kan de beta under kontrollerade former.

Sv: Vita trampstolpar i plats

Jag har glasfiberstolp som jag använder på raksträckorna i hagen, även i permanenthagarna. Det är en rund stolpe med lösa trådhållare och stålskodd spets, som man trampar ner. Fördelen med de lösa trådhållarna är att du kan ha tråden på vilken nivå som helst, oavsett om du ska stänga in lamm, eller stora nordisar. Jag har köpt mina på LG produkter, och det är deras egna stolpar. De kostar en del, men håller en hel evighet.

Kolla på www.lgprodukter.se Under elstängsel, stägselstolp, LG-stolpen 160 cm.

Jag satte ner sådana idag hos en kompis, de funkade bra men jag fick glasfiber i händerna som stack. Är de så från början eller lossnar fibrer när de är gammla? De jag tog i var gammla.

Så blir dom när dom är väderbitna.Aldrig när dom är nya.;)

Vad har ni för erfarenheter av trampstolp?
Känns det tillräckligt starkt för att ha som staket runt beteshagen hela sommaren?
Hade tänkt mej 1.20 m höga stolp med bred tejp.
Jag tycker att de känns lite "flimsiga" men jag är ju lite petig med stängsel då jag är van vid unghästar och föl som är på staketet och petar. Denna gången är det till en 12-årig mycket lugn och sansad d-ponny och ett vbl-sto som är ok lugn i hagen.
Skulle trampstolp vara ett alternativ tycker ni? Eller ska jag köpa vanliga trästolp och slå ner dem själv? Tänker främst på jobbet som jag slipper.

Jag har fått låna mark och stolpen som är i ska tas upp och säljas, men jag tycker att det är för lågt så jag vill inte köpa det. :smirk:

Kan man få tag på 1.20 trampstolp begagnat? Vad kostar de nya? Jag har sett 200:- för 10 st på Hööks, finns det billigare än så?

Ändrat stavfel på trådskrivarens begäran//Lobelia

Skitstolpar även om man sätter tätt och har breda band för stadgans skull..man får gå i stort sett varje dag och "trampa om" och kan lätt blåsa bort...:crazy:

Jag har!
Köpte på Nordpost och de har funkat bra sommartid. Jag har inte samma beteshagar varje år och måste dessutom alltid ta ned stängslet då vi även tar hö eller odlar annat från år till år.

Jag har eltråd och har inte alls känt att det varit några problem med blåst eller liknande, däremot går stolparna sönder om hästarna går igenom stängslet men det må väl vara hänt så länge ingen skadar sig.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! tänkte fråga er kloka om råd. Vi ska flytta till en gård vi ska hyra och ska sätta upp staket till hästarna, eftersom vi inte vet...
2
Svar
25
· Visningar
4 595
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve