Vita leverfläckar i örat!?

Ajda

Trådstartare
Jag har varit dålig på att titta mina hästar i öronen. Idag när jag kikade i shettisens ena öra fanns där "prickar" som var som utpetande leverfläckar fast vita. Ca 2-3mm i diameter och jag såg 3 stycken. Hon blev irriterad när jag skrapade med fingret på en. Men hon gillar inte när man grjejar med öronen öht.

Vad kan nu detta vara?

Sv: Vita leverfläckar i örat!?

Enligt PL (buke vet) är det ett virus som är ofarligt. Pilla inte! Det går bort. Kommer inte ihåg om det finns några medikamenter mot det men någon annan kanske ve.t

Okej, ett virus säger du. Som vårtor ungefär då?
Ska inte pilla mer.

Om du söker på vita prickar i örat får du som tråd nummer tre upp en tråd som nog talar om lite mer. Jag kan inte det här med länk, sorry.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
L
Hästvård Min häst har haft vita prickar i ena örat ett tag, först trodde jag bara att det var pigment förändringar men när solen lös in i örat...
2
Svar
21
· Visningar
8 928
Senast: Sunflower2B
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Constance
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 067
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka