vita hår hos fuxfärgad häst!

Oscar

Trådstartare
Då en häst börjar få vita tagel i manen samt små vita hårfläckar på kroppen, vad kan det bero på? Kan det vara en brist av något slag?

Sv: vita hår hos fuxfärgad häst!

Kan vara ngt som kommer varje vinter i och med pälsbyte, kan vara ålder, kan vara pga ngn mineral brist.

Kan vara genetiskt.

Har själv hästar med små vita tecken som varierar från sommar till vinter, det är genetiskt.

Mitt fux får vita strån så fort en häst har bitit i han eller han har fått skav eller vad som helst som nött på pälsen och vid manen... Inte något sånt då?

Stickelhårig kanske ?

De hårstråna kommer och går, hade ett sto som hade mer eller mindre vita hårstrån olika år. En av avkommorna var rejält stickelhårig som 4 åring för att sen bli vanligt mörkbrun igen som äldre.

Liknande trådar

Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
664
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31