Vita/enfärgade bommar

Opra

Trådstartare
Min häst hoppar väldigt dåligt på helvita bommar. Ingen respekt alls och oftast ganska grova nedslag. :(
Misstänker att han ser vitt ganska dåligt men det kommer ju fortfarande finnas vita och enfärgade hinder på tävlingbanorna...

Därför undrar jag om någon har tips hur man kan få honom att hoppa dessa hinder försiktigare. :bow:

Sv: Vita/enfärgade bommar

träna på vita mark bommar, stuts osv. ju ber vitt ni hoppar ju lättare borde det ju bli?

eller, vad har ni för sarg/staket runt ridhuset /ridbanan? är det vitt trä staket så kan det ju göra att hindret ser konstigt ut.

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 841
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar