Vit choklad?

Red_Chili

Trådstartare
Jag har ett tag nu varit sugen på vit choklad. (Ja, jo, jag vet att det inte är choklad på riktigt ;) )
Meeen jag hittar det ingenstans alls! Det är som spårlöst borta från alla chokladhyllor i de affärer jag varit i. Det närmsta jag kommit är fazerchoklad där halva chokladkakan är mjölkchoklad och halva är vit choklad :meh:

Jag har kollat på Ica Maxi, en halvstor Coop och Hemköp.
Vad ska jag göra nu? :(

Jag köpte Lindt-kulor i lösvikt häromdagen på ett stort Ica Maxi, där fanns vit choklad. Kanske är ett alternativ? :)

Edit: alltså kulorna fanns i vit choklad.

Jag har ett tag nu varit sugen på vit choklad. (Ja, jo, jag vet att det inte är choklad på riktigt ;) )
Meeen jag hittar det ingenstans alls! Det är som spårlöst borta från alla chokladhyllor i de affärer jag varit i. Det närmsta jag kommit är fazerchoklad där halva chokladkakan är mjölkchoklad och halva är vit choklad :meh:

Jag har kollat på Ica Maxi, en halvstor Coop och Hemköp.
Vad ska jag göra nu? :(

Titta i bakhyllan? Vit bakchoklad (eller """""choklad"""" :p) tror jag inte smakar så annorlunda i bakversionen gentemot godisversionen - inte enligt yngre ungen i alla fall, som glatt kunde smocka i sig en halv tegelsten innan kakorna hann in i ugnen. :D

Jag köpte Lindt-kulor i lösvikt häromdagen på ett stort Ica Maxi, där fanns vit choklad. Kanske är ett alternativ? :)

Edit: alltså kulorna fanns i vit choklad.
Var det ren vit choklad då? inte vit choklad med konstigheter inuti? (tänker på naturgodis där det brukar vara choklad med nötter, torkade frukter osv...)

Smakar det olika alltså? :laugh:
För mig smakar vit choklad i alla dess former
som om någon ätit det en gång och kräkts upp det
...

:rofl: Är inte så förtjust i vit choklad men jo, har provsmakat vid bakning och tyckt var gräsligt. På senare år har jag bara testat iChocs och tycker den är helt okej, men bara i små bitar. Ingen kräksmak i alla fall :up:

Rekommenderar Lindt vit choklad med citronbitar i! Som all vit choklad är den söt, men jag tycker att den är god om man varvar med lite mörk choklad... och rött vin såklart ;)

:rofl: Är inte så förtjust i vit choklad men jo, har provsmakat vid bakning och tyckt var gräsligt. På senare år har jag bara testat iChocs och tycker den är helt okej, men bara i små bitar. Ingen kräksmak i alla fall :up:

Såg nu att iChoc innehåller ju faktiskt vanilj, och jag älskar vanilj så det kan vara därför den är bäst.

Marabou har vit choklad numer, lite vanij i.Så kolla bland Marabou chokladkakor.
Jag gillar vit Toblerone men den kan nog vara svårare att få tag på.

Liknande trådar

Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
7 954
Senast: Prosit
·
P
Hästvård Dom senaste veckorna har min älskade kille verkat trött och inte lik sig själv riktigt och för ca 2veckor sen fick han en svullnad på...
Svar
4
· Visningar
1 396
Senast: PamirRodney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama