Visst kan hundar få fästingsjukdomar?

Lazio

Trådstartare
Ja eller?
Jag undrar bara om det är nån som vet hur man märker det på hunden.
min har haft två fästingar hittills denna sommar som jag tagit bort såklart.
jag tycker att hon har blivit så trött av sig nu helt plötsligt och det har inte blivit speciellt varmt ute än. den riktiga sommaren har inte kommit hit än.
och så är hon varm, igår var hon jättevarm om tassarna och nosen. :confused:

Ja du! Egentligen vet jag inte svaret på den frågan men som jag hört så kan inte hundar och katter få sjukdommar men det är bara vad jag hört, så det är ju inte säkert att det stämmer!

Jag tycker du ska ringa och rådfråga din veterinär bara för att vara på den säkra sidan!
Lycka till.

Jodå, hundar kan få fästingsjukdomar, hur det är med katter vet jag ej.

Jaa, hundar kan få en fästingsjukdom som heter irlichia (stavningen är jag inte säker på).
Den är iiinte kul, så ta kontakt med din veterinär. Om de kan få borrelia och så vet jag inte..

ja, hundar kan få fästingsjukdommar. så mycket som jag vet kan de få både elychias och borrelia... som nämnt här inna, om du mistänker att din hund är sjuk, så kontakta vet. så fort som möjligt...

Hundar kan få Borrelia och nån annan fästingsjukdom..
Hade en hane som fick Borrelia förra året och det va inte kul.. :(

Visst kan hundar få sjukdomar av fästingar. Våran har haft det och ätit pencillin i två omgångar. Han blev trött och hängig så vi tog ett blodprov hos veterinären. Så misstänker du något kontakta veterinär. Hälsningar Elisabeth

Hundar kan få Ehrlichia och Borrelia. Symtomen är ofta hälta (flera ben), trötthet, feber. Har du tempat hunden? Kontakta veterinär för provtagning/behandling.

Hundar kan även få den fästingburna sjukdomen TBE men det är mycket ovanligt.

Jodå, det kan de få. Ibland är symtomen diffusa, så om du är orolig tycker jag du ska kontakta vet. och kanske få komma dit och ta blodprov och så, för att vara på den säkra sidan.

Hundar kan få diverse fästingburna sjukdomar. Inte kul! Vet en hund som strök med...
Katter kan så vitt jag vet inte få det, det är inte mycket som biter på katter ;).

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 958
Senast: escodobe
·
Hundträning Hur tänker ni med motion sommartid? Jag är ganska nojjig och det går väldigt mkt ut över min egen träning då min hund inte tycker det...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 383
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18