visa upp er tävlingsutrustning

malinsky

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny dressyrkavaj, och jag måste även införskaffa en ny hjälm :crazy:

Så kan ni inte stoppa in bilder på hur ni ser ut när ni tävlar och vad det är för märke på kläderna. Jag behöver lite inspiration!!

Kan tillägga att jag har tittat lite på Pikeur Diana men jag vet inte.. *kliar mig fundersamt i huvudet*

Pliis? :bow:

:banana::bump::banana::bump:

Sv: visa upp er tävlingsutrustning

Jag har en brun pikeur kavaj:love: och en brun champion showringhjälm till tävling.

19960347.jpg

En fråga till

Visst är det bara svart som gäller? Jag tycker det är skitsnyggt med tex grå kavaj.. detta tält har jag idag på tävling och tänker inte ha den på mig ngt mer, även om jag är enormt tacksam för att jag har fått låna kavajen.

Men iom att hästen är svart och vit.. då är det väl snyggast med svart och vitt på mig också?

dressyrfarsta.jpg

Jag har tyvärr ingen bild på min tävlingsutrustning däremot film.

Jag kan varmt rekommendera pikeur Diana. Jag hade bara sett den på bild på en toksnygg fotomodell och tänkte att jaja, sådär lär den väl inte riktigt se ut på mig.
Men det gör den faktiskt!:love: Otroligt välsydd. Tycker inte att man nödvändigtvis måste ha svart. Jag har två kavajer. En grå Pfiff och pikeuren är mörkblå:love:
Film på den grå Pfiff:
http://www.youtube.com/watch?v=bRNjxQs8fGE
Film på pikeuren:
http://www.youtube.com/watch?v=V3nI-HBS8AU

Gå in och prova en pikeurkavaj i någon ridsportsbutik så kommer du se vad fin man blir!!

Köpte ett par cavallo tävlingsbyxor men tog för stor storlek så de är lite väl fladdriga:mad: Vet inte riktigt vad jag tänkte på...hatar när de spänner över magen.

Har ju även ett par cavallo piaff plus som jag försöker rida in...satans tortyrredskap, men de är sabla snygga och jag ska förhoppningsvis kunna ha dem i höst när det inte är så varmt och benen sväller...:mad: Fick ett tips att hälla vatten i dem och gå...:angel:

Märke på hjälmen...:confused: Inte så väldans dyr iallafall. 500:- tror jag.

Det skulle nog vara snyggt om du körde på marinblått till din mörka. :d

Jag har en blå/grå Euro-star just nu. Tänker köpa en svart Pikeur Diana nån gång också. Har varit inne på en marinblå där, men känner att eftersom jag har en blåaktig redan så vore det roligare med en svart...

Ridbyxor har jag också Euro-star, de är helt fantastiskt sköna. :love: De är dessutom i specialbehandlat tyg, så smuts går att bara borsta bort, vilket är perfekt när man rider flera klasser. Jag är supernöjd med dem!

Stövlar har jag ett par Königs Grandgester och ett par Jacson. Jacson stövlarna är okej att rida i, lite för mjuka för min smak men de är prisvärda. De är ett helvete att gå i dock. Jag måste ta på och av dem det första jag gör innan jag sitter upp/av annars får jag monsterskavsår. :S Mina Königs är ett par stövlar som man kan bo i dock, de var aldrig svåra att gå in heller. :love: Ska lästa ut dem eller nåt, de är något för smala nu så jag får inte upp hela dragkedjan... :angel:
Nästa gång det blir stövlar så blir det ett par Königs Sir, mumma! Ska till en butik i stan som börjat sälja dem och få hjälp med mätningen, gjorde det själv sist och beställde på nätet och det blev inte superbra. Skulle vilja ha högre stövlar (de j-vlarna jag beställde ifrån avrådde mig att ta högre än +4 cm utsida :mad: ).

Handskar har jag Roeckl (som är helt super, man tappar aldrig greppet med dem) eller Rosa bandet handskar. Ska köpa ett par vita RB, har bara svarta nu. De är fantastiskt sköna, som ett extra skinn att ha på sig!

Till Hjälm har jag en Charles Owen the Rider. Superskön, och helt okej i utseende. Helst skulle jag ha en med läderband, men tills jag känner för att lägga ut 2500 på en hjälm så är jag väldigt nöjd med den jag har!

Och såhär ser vi ut!
ubbas2.jpg

Bild med Königs stövlarna på
prisi1070512_2.jpg

Jag kan rekommendera Pikeur Diana. Jag har haft min mörkblå i några år nu och jag älskar den!! :love::love:
skulle aldrig kunna tänka mig att byta ut den!

Däremot tycker jag nog det är snyggast med en svart kavaj på en sån mörk häst :D

Har även en champion showringhjälm, roekl handskar, skjorta från Kyra K, och nu har jag en sidenplastrong från Hogsta, men det är en annan på bilderna. Och jackson eller domani ridbyxor. (ska köpa ett par pikeur:love: Cavallo talent ridstövlar.

Här är lite bilder från alla möjliga håll och vinklar så du får se den från olika håll :D

20986487.jpg

20986503.jpg

21269835.jpg

Den sitter verkligen snyggt Dianan :bow:

Undra om den döljer mina valkar :rofl:

Har också en brun pikeur kavaj (mobilkvalla på bilden)

Och medans jag traskar runt på tävlingplatsen har jag min älskade pikeur jacka;)

Har ett par vita pikeur ridbyxor & soubirac ridstövlar=)
En ny hjälm är jag på jakt efter :)

(sorry för tråkiga bilder, men hade inga bra)

Senast ändrad av en moderator:

den är underbar! :love:

hehe ja de kan ja ju inte svara på :rofl:
du får väl ta att prova en:idea:

På denna bild har jag en Pikure Diana i ull den är lite stor men det funkade, vita ridbyxorna är pikure ,vit sjorta från Kyra och roekl hanskar (de är bäst), stövlarna är från Sarm Hippique (vet inte hur det stavas!)
Hjälmen är en Charles Owen show hat. Är väldigt nöjd med allt ihop faktiskt!:)
HPIM0443.jpg

Ja Roeckl handskarna är oslagbara.. har ett par svarta och måste faktiskt köpa ett par vita :love:

Charles Owen Showhat, vad kostar den ca?

Såhär ser vi ut just nu :D:
15716530432.jpg

13717405399.jpg

11309251748.jpg

Ska införskaffa lite ny tävlingsutrustning i falsterbo, bland annat en svart charles owen hjälm :love:, ny brun lädersadelgjord och vita roecklhandskar (tävlar utan nu, hatar alla andra handskar :crazy:)

Senast ändrad:

Ja jag har inte hittat några andra vantar som är riktigt bra! Jag köpte min hjälm för ca 1000 kr men det va typ i början på 2004 så de är nog tyvär dyrare nu. Helst ville jag ha en sån fast med läderband de är ännu snyggare men de va dyrare så det fick bli denna, men jag trivs riktigt bra i min. Jag ser ut som ett ufo i alla andra hjälmar:rofl:

Ja, jag har *också* prolem med det där med ufo och hjälm.. Det blir så lätt svampvarning på det hela :o

:D

handskarna är ett par rsw supergrip

hjälm: svart charles owen H2000
plastrong: i siden ifrån Elton
kavaj: svart Pikeur Diana
ridbyxor: Anky
stövlar: Königs

här syns hjälmen lite tydligare

Liknande trådar

Dressyr Jag ska börja tävla lite dressyr och behöver nu införskaffa mig en utstyrsel. Det jag behöver hjälp med är kavaj och eventuellt ny...
Svar
6
· Visningar
5 736
Senast: maoulina
·
Hästvård Den senaste månaden har jag haft lite problem med min äldre herre. Han blir 21 år i år, holsteiner och tidigare tävlingshäst i dressyr...
Svar
16
· Visningar
2 966
Senast: skogstokiga
·
A
Utrustning Tror det här är okej att posta.. Annars bara ta bort elelr flytta eller göra det som behövs^^ Jag är på jakt efter en ny hjälm, och har...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: cactuspower
·
C
Dressyr Hej! Har äntligen börjat våga fundera på att börja tävla lätta klasser i dressyr med mitt lilla sto :D Typ Lätt C till att börja med...
Svar
5
· Visningar
3 377
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.