Sitter och väntar på hovslagaren och tanken har även slagit mig förr, jag skulle gärna ge honom något för att visa att jag uppskattar att han åker ut hit och är så jäkla duktig, hanterar hästarna på bästa sätt och är en trevlig prick i största allmänhet. Vad skulle jag kunna ge honom, eller hur gör ni? Det kanske bara blir konstigt?
Min hovis är också min tränare och fd chef. Har bott på deras gård och arbetat där utöver tränat för honom och frun i 15 år. Vi känner alltså varann bra.
Han vet att jag är nöjd IOM att jag säger det och är väldigt noga med att ordna så att allt blir så smidigt som möjligt för honom.
Till jul eller födelsedag ser jag alltid till att ordna något litet.
IOM att vi känner varann vet jag vad som går hem.
Känner man inte någon så väl brukar ju bara det att man bryr sig vara värt mycket.
Jag jobbar som tränare och åker inland runt i många stall/dag. Folk vill gärna bjuda på fika i varje stall.
Jättegulligt!
Men man hinner inte och vill inte leva på bara fika.
Så antingen kolla innan att han hinner, om ni har sån relation att fet inte riskerar bli påtvingat hovis.
Eller fixa tex en liten korg fika, mat, godis, delikatesskorg, fint bröd etc.. Något hovis kan avnjuta hemma i lugn och ro.
Har han gnällt om ont någonstans? Fryser?
Tränar ngt?
Har han ngt intresse?
Då kanske man kan greja ngt med koppling till det?
Min hovis får små saker då och då.
Men han uppskattar om man kommer ovh hejar på när han ska löptävla.
Och han uppskattar om jag tar en del av hans tränarjobb då han har mkt.
Jag älskar min hovis och vill iiiinte mista honom.
Men viktigast för honom är att kunden är enkel.