Viruset NeroASM

O

Orfeus

Nån som vet hur jag får bort det? Har sökt på Symantecs sida men just det viruset finns inte med....
 
Länk

bl.a.
"It drops itself NEROASM.EXE in the Windows system folder and attempts to log into systems using a long list of user names and passwords.

It connects to an Internet Relay Chat (IRC) server and joins an IRC channel to receive malicious commands, which it processes on a system. It also terminates antivirus-related programs and steals CD keys of certain game applications."


De länkar till en sida med referensfiler för sitt antivirusprogram, men det verkar även finnas ett program på den sidan för de som inte har deras program.
Testa.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
208
Senast: sweep
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 335
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 340
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp