Virus skickar virusmail från min mail...

Sammet

Trådstartare
Var/hur på min dator hittar jag viruset som skickar iväg infekterade mail från min hotmail?

Jag har problem med att det skickas virusmail från min dator, både mail jag vet om och mail jag aldig mailat till/sett förr...


Hjälp!
 
om du har ett uppdaterat virusprogram borde de hitta viruset om det ligger hos dig. Både norton och McAfee har koll på både inkommande och utgående mail
 
Det konstiga är att det verkar vara svårt att hitta för en av de jag bor med har kollat och hittar inget.

Har för mig det varit upp en tråd om detta förut och där stog det att detvar svårhittat... :(
 
Det behöver inte vara du som har viruset. Vissa virus fungerar så att de använder andra adresser som de hittar i adressböcker än värddatorns e-postadress som avsändare. Har du ett uppdaterat antivirusprogram (bör uppdateras ofta gärna var vecka) och installerat alla uppgraderingar av operativsystemet och scannat hårddisken efter virus så bör du inte vara smittad.

Jag tror inte att stora leverantörer av e-post såsom hotmail drabbas av virus utan att de får stora konsekvenser (typ de tvingas stänga ner och rensa) utan det den typiska datorn som drabbas av det är en windowsmaskin med outlook och med icke uppdaterat opperativsystem och eller antivirusprogram, virusmakarnas favissar.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 682
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 687
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp