Virus eller nåt i datajäveln

L

LoveRindi

hjälp! Man kan inte gå in på word, frontpage, photodraw eller nåt program! Det står: "Det går inte att hitta filen (null). kontrollera att du angav räätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen start och välja sök."
Vad ska jag göra åt det?
 
Jag tänkte precis fråga samma sak.

Mitt virus tar över kontrollen och öppnar program, klickar ner fönster, sparar saker, öppnar starmenyn mm i en väldigt fart tills jag hinner få av datorn och starta om den. Vissa dagar händer inget alls och andra (som idag) har jag startat om den snart 10ggr! :mad:

Har Norton Antivitus 2002 men programmet hittar inte någonting.

HJÄLP! :crazy:
 
Ett tips är att ni låter bli att använda datorn när den är infekterad. Det är dessutom mycket möjligt att virusen sprider sig vidare via era epostprogram.

Sen vad ni ska göra om antivirusprogrammen inte lyckas städa är svårt att säga utan att ha datorn i famnen. Om virusprogrammen är uppdaterade så borde de hitta virusen om de inte redan blivit förstörda. (Å andra sidan var virusprogrammen knappast uppdaterade när ni fick virusen)

Så:
1. Om ni inte har antivirusprogram: skaffa det
2. Om ni har det, uppdatera det

Om 1 och 2 inte hjälper så tar vi det därifrån..
 
När jag startade om datorn senast så läste jag igenom texterna som kommer innan datorn startat upp.
Bland all text kom det ett stycke som fick mig att reagera eftersom det stod virus i den. Men jag brukar inte kolla så noga så det kanske är något som ska stå där. :confused:

Iallafall stod det ungefär:
ShipAwayVirus on guard
now detecting boot sector type virus BIOS 1.62
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
IT & mobiler eller så har jag fått nåt jäkla virus eller tja, inte vet jag. varken på telefon eller på PCn funkar det. Allt annat funkar Så...
Svar
6
· Visningar
1 516
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: Bylund
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp