Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snälla! Jag är hyggligt snabb men framförallt är jag duktig på att ta mig tid för stickningen och börjar ofta på flertalet projekt ungefär samtidigt, så det ser nog mer produktivt ut än vad det är när 2-4 grejer blir klara ungefär samtidigt.@Linta Fint arbete och snyggt matchat! Kollade in Skeindeer på Ravelry och hittade dig där via The Librarian. Vad produktiv du är! Antingen stickar du supersnabbt eller alltid eller både och.
Funderar på att sticka något av Skeindeer som omväxling till min favoritdesigner Kate Davies och har spanat in Synchestra Cardigan. Flerfärgsstickning är min grej egentligen men det skadar väl inte med variation och att ge sig på lite flätor. Vad tycker du om hennes beskrivningar, är de instruktiva och begripliga?
Tack snälla! Jag är hyggligt snabb men framförallt är jag duktig på att ta mig tid för stickningen och börjar ofta på flertalet projekt ungefär samtidigt, så det ser nog mer produktivt ut än vad det är när 2-4 grejer blir klara ungefär samtidigt.
Jag älskar Skeindeers mönster! Har gjort tre tröjor och ett par vantar tror jag. Det är för det mesta glasklart vad man håller på med men OM det blir svårt att visualisera nånstans kan man lita på att det blir bra om man litar på mönstret och gör som det står, även om man inte riktigt fattar vad man gör, om det makes sense det är samma lite speciella axel/ärm-konstruktion på Synchestra som på Librarian men det är egentligen inte svårt, bara ovant och det går att lita blint på mönstret som sagt. Och bara 1x1-flätor och vridna maskor så det är inte heller alltför komplicerat
Järbo har släppt ett mönster på en kofta som heter nybörjarkofta, den ska vara enkel att börja med. Har inte stickat den själv
Är det hur man flyttar nålarna, eller hur man vet vilken sorts knut att göra eller vad är det som hakar upp sig?Jag försöker lära mig knyppla. Jag fattar ingenting! Eller ja, jag fattar hur man ska flytta knyppelpinnarna. Jag kan göra enkla mönster, men jag fattar inte hur man följer ett mönster. Försökt googla och titta på youtube men blir inte mycket klokare.
Hur man följer ett mönster helt enkelt. Det blir bara jättekonstigt när jag försökerÄr det hur man flyttar nålarna, eller hur man vet vilken sorts knut att göra eller vad är det som hakar upp sig?
Var ett tag sedan jag knypplade, men har dyna och grundboken, så kan försöka hjälpa om du vill, dock dåligt med tid att titta på det förrens på måndag.
Ska kolla på det imorgon och se om jag kan förklaraHur man följer ett mönster helt enkelt. Det blir bara jättekonstigt när jag försöker
Har du både ett mönster att fästa på din rulle och en beskrivning av mönstret/teckning av spetsen?Hur man följer ett mönster helt enkelt. Det blir bara jättekonstigt när jag försöker