Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Superfin!Syrran ville gärna ha förra Mario-broderiet men det hade jag redan gett bort. Nu fyller hon år så jag gjorde en uppgraderad version åt henne
Tack!Superfin!
Senaste broderiet! Hittade det först i ett kommentarsfält, men då med helt rund mage, utan kärlekshandtag och med texten "Even my flaws are fabulous". Ritade av, gjorde om litegrann (valkade magen och la till kärlekshandtag) och fixade en mer kroppspositiv text (som förvisso gärna fått vara större, men nu är det som det är). Nu ska det bara ramas in och hängas upp nånstans där den syns
Cool, Vill ha!Senaste broderiet! Hittade det först i ett kommentarsfält, men då med helt rund mage, utan kärlekshandtag och med texten "Even my flaws are fabulous". Ritade av, gjorde om litegrann (valkade magen och la till kärlekshandtag) och fixade en mer kroppspositiv text (som förvisso gärna fått vara större, men nu är det som det är). Nu ska det bara ramas in och hängas upp nånstans där den syns
Tack!Underbar!
Tack! Kan skicka över mönster om du vill göra en du medCool, Vill ha!
Jättegärna!Tack!
Tack! Kan skicka över mönster om du vill göra en du med
Du har pmJättegärna!
1. Jadå.Så.
Har tagit upp stickningen som hobby och börjat på allvar. Med att skaffa konto på Ravelry, sticka efter mönster, fråga om hjälp åsådär. Har tidigare bara mätt på kroppen och stickat det som krävs för att nå fram i Raggi eller random akryl (helfrälst på boken "Sticka Nu" av Cruuse & Strandli). Kanske lärt mig ett strukturmönster utantill och upprepat detta in absurdum.
Men nu är det på allvar!
1. Kommer en begripa sig på Ravelry med tiden?
Verkar vara en stor (och helig!) graal.
2. Garnvikt, typer, klasser, utbytbarhet och elände... finns det någon översikt över detta?
Jag är mycket nybörjarförvirrad.
3. Är det möjligt att undertecknad är för korkad för Magic Loop?
Hit me with era bästa tips för att komma igång!
4. Sticka tunna strumpor att ha till vardags - era tankar om detta? Märkt att det trendar i sociala medier.
Är duglig på att sticka vanliga (ragg-)sockar för värme.
5. Rimliga övningar/mönster för den som vill öva på flerfärgsstickning*?
*(...men konsekvent hållit sig till självrandande garn pga stickar hårt och får dragningar)
Projkekt redo för uppläggning nu:
1. Klassiska sockor i Raggi, tänkte prova en annan tå än jag brukar.
2. Enkel slätstickad tröja ur boken Sticka Mera (Hammergkog & Wincent), på prov i Järbo Cookie.
1. Det går att lära sigSå.
Har tagit upp stickningen som hobby och börjat på allvar. Med att skaffa konto på Ravelry, sticka efter mönster, fråga om hjälp åsådär. Har tidigare bara mätt på kroppen och stickat det som krävs för att nå fram i Raggi eller random akryl (helfrälst på boken "Sticka Nu" av Cruuse & Strandli). Kanske lärt mig ett strukturmönster utantill och upprepat detta in absurdum.
Men nu är det på allvar!
2. Garnvikt, typer, klasser, utbytbarhet och elände... finns det någon översikt över detta?
4. Sticka tunna strumpor att ha till vardags - era tankar om detta? Märkt att det trendar i sociala medier.
*(...men konsekvent hållit sig till självrandande garn pga stickar hårt och får dragningar)
2. Enkel slätstickad tröja ur boken Sticka Mera (Hammergkog & Wincent), på prov i Järbo Cookie.
1. jo man lär sig ravelry, så småningom.Så.
Men nu är det på allvar!
Jag brukar titta på löplängd per 100 g och på garnets karaktär. Yarn weights är lite trubbigt tycker jag, det kan liksom vara större skillnad på två DK-garner än på ett DK och ett worsted.2. Garnvikt, typer, klasser, utbytbarhet och elände... finns det någon översikt över detta?
Ska förtydliga att jag gillar yarn weights i diskussioner osv, men just när det gäller substitut säger det inte så himla mycket tycker jag.Jag brukar titta på löplängd per 100 g och på garnets karaktär. Yarn weights är lite trubbigt tycker jag, det kan liksom vara större skillnad på två DK-garner än på ett DK och ett worsted.
Jag hör också till dem som älskar rundstickor, det är de enda stickor jag använder (oavsett projekt)3. Är det möjligt att undertecknad är för korkad för Magic Loop?