@Snurrfian Hugo var ju jättefin! Blir sugen på en sån med.
@kayoba och den var med fin! Och enkel! Hmm nu blir det svårt att bestämma sig..
@kayoba och den var med fin! Och enkel! Hmm nu blir det svårt att bestämma sig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Önskar att jag var sån Jag har alldeles för många nystan som ligger som jag har köpt bara för att de var helt underbara, vad jag sen ska göra av dem, ingen aning.Jag ska på sy och hantverksfestivalen imorgon men jag vet att jag alltid får beslutsångest när jag är där och att det oftast innebär att jag åker hem tomhänt. Någon mer som känner igen sig? Har så svårt att köpa garn utan en tanke på vad det ska bli, och har inget projekt i tanken som jag inte redan har garn till hemma.
Barnen önskar sig regnbågskoftor, vilket ju är härligt men jag stickar i ull och alltså dom avskyr ull. Håller på med klänningar nu i ull/silke men med min lösa stickfasthet blir det så halkigt att jag får ont i handleden så det fungerar inte heller.
Nej, jag har inte ditt problem. Jag ser ett garn, känner på det, blir kär, köperJag ska på sy och hantverksfestivalen imorgon men jag vet att jag alltid får beslutsångest när jag är där och att det oftast innebär att jag åker hem tomhänt. Någon mer som känner igen sig? Har så svårt att köpa garn utan en tanke på vad det ska bli, och har inget projekt i tanken som jag inte redan har garn till hemma.
Barnen önskar sig regnbågskoftor, vilket ju är härligt men jag stickar i ull och alltså dom avskyr ull. Håller på med klänningar nu i ull/silke men med min lösa stickfasthet blir det så halkigt att jag får ont i handleden så det fungerar inte heller.
Nej, jag har inte ditt problem. Jag ser ett garn, känner på det, blir kär, köper
VILL OCKSÅ ÅKA TILL UMEÅ!!!
Alpacka-ull? Sticks inte. Den jag virkat med var dock rätt tunn i tråden, men man kan ju köra två trådar (nystan) samtidigt för att få grövre tråd, om man vill.
Ja det är väl både och. Men nu får jag fortsätta att sticka av det jag har, för det är inte garn brist här hemma ändå.Önskar att jag var sån Jag har alldeles för många nystan som ligger som jag har köpt bara för att de var helt underbara, vad jag sen ska göra av dem, ingen aning.
Men ull finns i många olika kvaliteter, vad är det de inte tycker om med ull?
Prova att tvätta ullkläderna med balsam, det ska tydligen hjälpa säger många.Ja det är väl både och. Men nu får jag fortsätta att sticka av det jag har, för det är inte garn brist här hemma ändå.
Barnen tycker all ull kliar. Jag är inte känslig men även det som jag tycker är supermjukt ratar de.
Jag råkade se nån video med nålfiltning på Youtube... Det var en kvinna som gjorde sovande möss. Fick feeling och shoppade lite och i går knåpade jag ihop dessa som ett litet första försök...
Visa bifogad fil 20232
Sa ... ska jag sy pa pom poms pa trojan? Sjalv tycker jag att det ser ganska "tacky" ut, men jag har en kansla av att 2 ariga Camilla skulle alska pompoms pa trojan. Tala om varfor det inte skulle vara en bra ide ...
Visa bifogad fil 20265
Köp lite ull och nålar och sätt igång! Det var jättekul och lätt! Jag gjorde bara efter hur hon visade, annars hade de nog inte blivit fullt så gulliga... Kolla Youtube efter ”needle felted sleepy mice”. Du kan tydligen köpa material av henne också om du skulle bli sugen...Det har ar verkligen det sotaste jag sett pa hur lange som helst. JAG VILL HA