Gud vilken söt en!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vilken söt en!
Alpackan hade jag gjort en sjal av, eller nåt annat som inte behöver hålla formen typ en riktigt flowy topp. Ullgarnet hade jag försökt få så många färger som möjligt i samma tröja Sjukt fina färger!Jag fick lite gotländskt garn och lite alpacka garn idag! Vad hade ni stickat med dom här färgerna?
Det går säkert att sticka runt det är nog mest en smaksak.Ska sticka en fuskpolo men jag greppar inte beskrivningarna! När fram och bakstycke ska monteras står det att man, efter att ha plockat upp maskor för polokragen, ska sticka innanför kantmaska och sy ihop polon. Man ska alltså inte sticka polokragen runt?
Går det inte att sticka runt? Tänker att det vore snyggast..
Det är inte så att det bara är "axelsömmarna" på delen nedanför själva rundkragen som ska sys ihop?Ska sticka en fuskpolo men jag greppar inte beskrivningarna! När fram och bakstycke ska monteras står det att man, efter att ha plockat upp maskor för polokragen, ska sticka innanför kantmaska och sy ihop polon. Man ska alltså inte sticka polokragen runt?
Går det inte att sticka runt? Tänker att det vore snyggast..
Det är inte så att det bara är "axelsömmarna" på delen nedanför själva rundkragen som ska sys ihop?
Men menar de att även halsen ska stickas platt så kan du självklart ändra på det och köra runt på en gång, så mycket enklare. (Finns folk som aldrig vill göra annat än plattstickning och tom monterar ihop strumpor med en söm, kan vara ett mönster gjort för/av dem)
Här är sjalen till lilla Margo
Det var lite mörkt i rummet så ursäkta att det är suddigt men ni ser de fina pastellerna
Och just det Min bästis stickfantasten fyllde år i måndags och firade på stickkafé. Jag fick ett infall i fredags och stickade en "prinsesstårta" - det är en mycket enkel mössa med ett hårspänne från H&M uppepå, men den blev mycket uppskattad!