Åh, bra tråd! Jag kan egentligen ingenting om handarbete, förutom att jag var en jävel på att fingervirka långa snören när jag var barn
Men fick en symaskin i julklapp (som jag önskat mig) och började sticka härom kvällen. Min mor är hobbysömmerska som kan det mesta och jag kommer från en släkt av kvinnor som var kända för sina handarbeten. Jag börjar väl bli gammal och sentimentalt - jag vill också! Det finns någon slags stolthet i detta känner jag.
Jag har någon slags dröm om att skapa min egen garderob! Sy klänningar och blusar, sticka koftor och strumpbyxor - rubbet alltså! (Jätteambitiös i huvudet!)
Än så länge har jag dock bara sytt raksöm och lärt mig slätstickning.. Försökte mig på resårstickning men det blev "mosstickning" enligt min mor.. Tänkte iaf börja med att köpa stickor och lite garn. Det första målet är iaf att lyckas sticka en öppen, enkel kofta!
Mossstickning blir det när du stickar avig över rät och tvärt om. Resår stickar man avig över avig och rät över rät, men det berättade kanske mor
Jag hade också gärna skapat allt själv
Men rent tidsmässigt är det för mig en omöjlighet om jag inte vill gå i gamla och utslitna kläder.