Jag måste vara dum i huvudet, eller är det någon mer som tycker den här beskrivningen är bedrövlig?
Size 0-3 Months:
Magic Ring, chain 2, 8 HDC in magic ring, join to first HDC, chain 2 (8 HDC)
Round 2: HDC and then Bobble in first stitch and in each stitch around, join, chain 2 (8 HDC + 8 Bobble = 16)
Round 3: 2 HDC in each stitch around, join, chain 2 (32 HDC)
Round 4: HDC in first stitch, Bobble in next stitch, repeat around, join, chain 2 (16 HDC + 16 Bobble = 32)
Round 5: HDC in each stitch around, join, chain 2 (32 HDC)
Round 6-10: Repeat rounds 4 and 5 until you have 10 rounds, then begin on first earflap as written below.
Det står inte hur många maskor det ska vara i den magiska ringen? Sen ska man göra 8 halvstolpar i ringen, menas det mittenringen som blir när man drar ihop allt? (Som vad jag läst på andra ställen att man inte ska virka i) Då bör man inte dra åt för hårt? Eller ska det finnas 8 maskor att göra stolparna i, alltså ska den magiska ringen bestå av 8 maskor?
Blir tokig Och det här är bara början...
Vore väldigt tacksam om någon kunde förklara för mig
Size 0-3 Months:
Magic Ring, chain 2, 8 HDC in magic ring, join to first HDC, chain 2 (8 HDC)
Round 2: HDC and then Bobble in first stitch and in each stitch around, join, chain 2 (8 HDC + 8 Bobble = 16)
Round 3: 2 HDC in each stitch around, join, chain 2 (32 HDC)
Round 4: HDC in first stitch, Bobble in next stitch, repeat around, join, chain 2 (16 HDC + 16 Bobble = 32)
Round 5: HDC in each stitch around, join, chain 2 (32 HDC)
Round 6-10: Repeat rounds 4 and 5 until you have 10 rounds, then begin on first earflap as written below.
Det står inte hur många maskor det ska vara i den magiska ringen? Sen ska man göra 8 halvstolpar i ringen, menas det mittenringen som blir när man drar ihop allt? (Som vad jag läst på andra ställen att man inte ska virka i) Då bör man inte dra åt för hårt? Eller ska det finnas 8 maskor att göra stolparna i, alltså ska den magiska ringen bestå av 8 maskor?
Blir tokig Och det här är bara början...
Vore väldigt tacksam om någon kunde förklara för mig