Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

  • Mat
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
IMG_2156.jpeg


Riktigt bra för att vara Rioja! :)
 
Sitter också med ett Rioja, som jag tror tillverkaren hade velat kunna få ut mer av. Men för 1,30 för flaskan ett fynd, det finns inga bismaker (så det var perfekt för sås), men det kan knappast löna sig att odla druvor för den obefintliga penningen in.
 
La just en beställning hos min lokala vinbutik:

Screenshot 2024-06-27 at 21.39.51.png


Spridda skurar minst sagt, men så var också poängen att prova lite nytt! Det är ungefär 50/50 sådant vi testat innan och gillat, och sådant vi inte testat innan men bör gilla ;)
 
Förra helgen provade jag även något som var nytt för mig: mousserande rödvin. Jag har druckit det som dessertvin en gång, men det här var alltså helt vanligt vin (100% shiraz) som rekommenderades till tapas eller kryddstark mat. Vi drack det som fördrink tillsammans med oliver och grissini och även om jag inte var helt övertygad i början blev det riktigt gott efter 2-3 klunkar. Tror det tog en stund för hjärnan att ställa om sig och förstå vad det var den drack. Flaskan vi drack köptes lokalt här i Skottland och görs av en skotsk kvinna som flyttat till Catalunia för att starta en vingård, så den kan vara svår att få tag på i Sverige, men det var en spännande upplevelse och jag skulle absolut kunna tänka mig att prova andra varianter någon gång!

1725051217210.png
 
Inte vin men... Det här var ju bästa nyheten på länge, har sällan smakat något som varit så gott när det är varmt :love:. Namnet är alltså helt missvisande!
Visa bifogad fil 152649
Å jag har varit på deras restauranger i Stockholm, där dom även har sitt bryggeri. Riktigt god mat och deras dryckespaket är olika öl som de passar efter maten. Kul koncept! (Även omjag inte är en ölfantast).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp