Haha, och jag som ställde ett larm 9:55 för att jag skulle hinna knipa några flaskor innan de tar slutDet kan man men så viktig va den inte! Lättast om den fanns från början där man jobbar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, och jag som ställde ett larm 9:55 för att jag skulle hinna knipa några flaskor innan de tar slutDet kan man men så viktig va den inte! Lättast om den fanns från början där man jobbar
Detta hade jag också haft ögonen på ett tag så köpte en flaska i dagens TS-släpp.
85% Pinot noir och 15% Gamay, naturvin från Loire. Förväntar mig ett bärigt, örtigt och lätt rödvin
En riktig Magnumflaska!
Ja onödigt att dra ned på storleken viktigt att alla kan se vad jag köpt!En riktig Magnumflaska!
Drack ett orangevin så att ni andra slipper. Smakade som ett urvattnat dessertvin med massa påtaglig strävhet. Blev bättre av att luftas. Kan fungera i mycket noggrann kombination med mat - men sådant ids jag inte med
Visa bifogad fil 87926
PS om någon druckit ett hyfsat orange eller blått vin - tipsa gärna!
Jag tycker att det är lite intressant eftersom det tydligen är gamla tekniker bakom vinerna, men produkterna som finns på marknaden är mer gimmick än vinhantverkJag har druckit blått vin en gång och tänker inte göra ett sådant övergrepp på mina smaklökar igen...
Känns dock inte riktigt som att det går att jämföra?Jag har druckit blått vin en gång och tänker inte göra ett sådant övergrepp på mina smaklökar igen...
Känns dock inte riktigt som att det går att jämföra?
Oranget vin är ju en långvarig tradition i flera länder, det är egentligen ett vitt vin som blivit skalmacererat. Ett riktigt gott orange vin är exempelvis Sibylle Kuntz Riesling som jag la upp tidigare, eller den kända italienska vinmakaren Gravners Breg Anfora Bianco.
Blått vin är väl någon slags gimmick bara? Är väl inget seriöst som ligger bakom utan ett industrivin gjort för att sälja massor…?
Jag missförstod, trodde du jämförde blått och orange vin som att det skulle vara samma grej typFast @BornAgain frågade om blått vin också, det var det jag svarade på
Jag missförstod, trodde du jämförde blått och orange vin som att det skulle vara samma grej typ
Drack ett orangevin så att ni andra slipper. Smakade som ett urvattnat dessertvin med massa påtaglig strävhet. Blev bättre av att luftas. Kan fungera i mycket noggrann kombination med mat - men sådant ids jag inte med
Visa bifogad fil 87926
PS om någon druckit ett hyfsat orange eller blått vin - tipsa gärna!