R
Raderad medlem 68338
Drack detta igår, oerhört bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fort man öppnat den kommer det in luft i påsen. Men kanske i mindre mängd än en öppnad flaska.Det kommer ju inte in luft i påsen, det är ju vakuum. Så det är nog därför det håller så bra.
Åh
Ett av vinerna som finns med på min lista över vad jag ska dricka innan jag dör.
Jag är härmed inledd i frestelse och har beställt
Jag är härmed inledd i frestelse och har beställt
Jag återkommer när jag provsmakat åtminstone en flaskaK
Den jag bjöds på var dock 2015 om jag minns rätt!
Lämna gärna en rapport om du tänkt dricka den på studs!
Jag när jag kollade upp det på Systemets hemsida och såg prislappen:Det var ruggigt gott! Var min finans-granne som bjöd på detta på innergården när vi grillade. Han bara ”fick detta av mina föräldrar, hoppas det går att dricka”. Jag ba: jo men det slinker nog ner ska du se!
Inget ”vardagsvin” tänker jag?Jag när jag kollade upp det på Systemets hemsida och såg prislappen:
Definitivt inte för mig i alla fall!Inget ”vardagsvin” tänker jag?
Det kommer ju inte in luft i påsen, det är ju vakuum. Så det är nog därför det håller så bra.
Jag när jag kollade upp det på Systemets hemsida och såg prislappen:
Priset är överkomligt... det är en bordeaux från ett stort slott som fortfarande gör lagringsdugliga viner (även i Bordeaux har de börjat göra viner som är färdiga snabbare ). Naturligtvis är det inte ett vin för alla, både smak- och prismässigt. Men hur många här lägger inte rätt stora pengar på sina hästar? För mig (som inte har häst...) är vin en njutning och litegrann en hobby... det är roligt att nosa upp bra årgångar från bra producenter tidigt och sedan slänga in i vingarderoben och glömma dem några år. Det har gett mig (och några av mina gäster) helt otroliga smakupplevelser. Det har varit frågan om viner som jag betalat mellan 175 och 250kr för och som ett antal år senare definitivt smakat mer än så sas.
Vin blir inte bra bara för att det är dyrt... men chansen till en stor upplevelse ökar.
Köper nästan uteslutande vin kring 200 kr. Sällan över 350 kr dock, då ska det vara väldigt speciellt. Oftast är det naturvin från mindre producenter och inget industrivin jag köper. Absolut blir inte vinet gott bara för att det är dyrt, men det är större sannolikhet att det inte är lika gott när det kostar 80 kronor. Finns några enstaka som ligger under 100 kronor jag tycker är okej men annars är det oftast nitlotter för min del. Skillnaden mellan ett vin som kostar 80 kr jämfört med ett som kostar 200 kr är dock betydligt större än skillnaden mellan ett 300 kr vin och ett 500 kr vin tycker jagPriset är överkomligt... det är en bordeaux från ett stort slott som fortfarande gör lagringsdugliga viner (även i Bordeaux har de börjat göra viner som är färdiga snabbare ). Naturligtvis är det inte ett vin för alla, både smak- och prismässigt. Men hur många här lägger inte rätt stora pengar på sina hästar? För mig (som inte har häst...) är vin en njutning och litegrann en hobby... det är roligt att nosa upp bra årgångar från bra producenter tidigt och sedan slänga in i vingarderoben och glömma dem några år. Det har gett mig (och några av mina gäster) helt otroliga smakupplevelser. Det har varit frågan om viner som jag betalat mellan 175 och 250kr för och som ett antal år senare definitivt smakat mer än så sas.
Vin blir inte bra bara för att det är dyrt... men chansen till en stor upplevelse ökar.
Jamen absolut, jag kan tänka mig att det är värt de pengarna för vissa personer under vissa omständigheter! För mig personligen hade inget vin varit värt de pengarna i dagsläget, jag är van vid att hålla mig under 200 kr flaskan liksom, men t.ex mina föräldrar skulle säkert kunna tänkas köpa en flaska för det priset om det var något väldigt speciellt. Det är ju en hobby, som du säger!Priset är överkomligt... det är en bordeaux från ett stort slott som fortfarande gör lagringsdugliga viner (även i Bordeaux har de börjat göra viner som är färdiga snabbare ). Naturligtvis är det inte ett vin för alla, både smak- och prismässigt. Men hur många här lägger inte rätt stora pengar på sina hästar? För mig (som inte har häst...) är vin en njutning och litegrann en hobby... det är roligt att nosa upp bra årgångar från bra producenter tidigt och sedan slänga in i vingarderoben och glömma dem några år. Det har gett mig (och några av mina gäster) helt otroliga smakupplevelser. Det har varit frågan om viner som jag betalat mellan 175 och 250kr för och som ett antal år senare definitivt smakat mer än så sas.
Köper nästan uteslutande vin kring 200 kr. Sällan över 350 kr dock, då ska det vara väldigt speciellt. Oftast är det naturvin från mindre producenter och inget industrivin jag köper. Absolut blir inte vinet gott bara för att det är dyrt, men det är större sannolikhet att det inte är lika gott när det kostar 80 kronor. Finns några enstaka som ligger under 100 kronor jag tycker är okej men annars är det oftast nitlotter för min del. Skillnaden mellan ett vin som kostar 80 kr jämfört med ett som kostar 200 kr är dock betydligt större än skillnaden mellan ett 300 kr vin och ett 500 kr vin tycker jag
Idag gick jag på semester och jag hämtade ut vinet på mitt lokala utlämningsställe.K
Den jag bjöds på var dock 2015 om jag minns rätt!
Lämna gärna en rapport om du tänkt dricka den på studs!