Systembolaget bjöd på en glad och god överraskning idag! Promise, ingen Photoshop denna gång.
Visa bifogad fil 32966
Jag hämtade ut tre st 2015 på lokala utlämningsstället idag. Jag kände lite "because I'm worth it"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Systembolaget bjöd på en glad och god överraskning idag! Promise, ingen Photoshop denna gång.
Visa bifogad fil 32966
De har en spion på Buke
Undrar mest om personalen tyckte det var underligt att en kund vände och vred på varenda flaska på hyllan och plötsligt såg väldigt lycklig ut när en 2014 kom fram bland alla 2015-flaskor och snabbt lade ned den i korgen. Crazy customer type of thing.
Köpte för övrigt en 2015 för referens också.
Beställde precis två flaskor 2015Jag hämtade ut tre st 2015 på lokala utlämningsstället idag. Jag kände lite "because I'm worth it"
Lite vintips? Jag ska på middag i morgon, vi ska käka sur sydostasiatisk curry. Säger jag thai till folket på systemet så säger de riesling, pinot gris eller pinot grigio. ALLTID, utan undantag. De vill ha sötma för att balansera ev hetta, men ingen i sällskapet har något emot om just hettan blir lite rivig. Har ni något roligare förslag? Finns den på box är det ännu bättre, vi kommer nog bli ett litet gäng.
Curryn är sur, mycket citron/lime, även en del bittra smakämnen från någon sorts gurkväxt (smakar typ saltgurka), innehåller fisk. Lite chili men det är en förhållandevis mild rätt.
Smakklockan säger att det är sötare än vad sällskapet gillar. Vi är torrisar . Ska fundera lite på pinoten, och kanske kan tillägga att jag kan tänka mig att lägga lite till på vinet. Det måste inte vara superbilligt, bara det är gott.Du får lite samma svar - De Bortoli (Gewürztraminer och riesling, 6403) är en enklare favorit som också funnits på box. Inte speciellt söt. Annars tycker jag Pinot Noir-vinerna från Chile funkar super till asiatiska smaker också. Lillboxen (Sibaris 4016) har varit ett gott prisvärt vin. Casillero del Diablo ett annat välkänt (6603).
Smakklockan säger att det är sötare än vad sällskapet gillar. Vi är torrisar . Ska fundera lite på pinoten, och kanske kan tillägga att jag kan tänka mig att lägga lite till på vinet. Det måste inte vara superbilligt, bara det är gott.
Smakklockan säger att det är sötare än vad sällskapet gillar. Vi är torrisar . Ska fundera lite på pinoten, och kanske kan tillägga att jag kan tänka mig att lägga lite till på vinet. Det måste inte vara superbilligt, bara det är gott.
får jag erkänna en sak, idag dricker jag ett lådvin, Jag ber om ursäkt att jag dra skam över tråden.
Tusen tack för alla tips. Det blev ett annat vin efter lite diskussion med personalen. https://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/leth-420001. Men jag behåller tipsen, vi äter asiatiskt ofta.