Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Det låter super! Och Cerberus är nöjd bara han får springa. :p Jag kan starta en ny tråd om det. :D

*KL*

Får jag presentera... *trumvirvel* Cerberus nos! :rofl:

33307_1218374044.jpg

57594_1218374152.jpg

Fortfarande massor kvar men han tycker att det är så där spännande att ligga på trimbordet och bli plockad. Vilket jag kan förstå. Men han kommer bli så fin så när det är klart. :D

Åh vad han är vacker:) skulle också vilja ha afghan men jag är ingen pälsmänniska tyvärr och sedan så är det lite svårt att hålla dom fina i pälsen när vi bor som vi gör med hästar på liten hästgård där hundarna springer lösa på stort inhägnat område när dom är ute i trädgården. Men jag får titta på din vackra afghan och njuta:)

Hihi ja =)Har din vitt runt snoktippen oxå?? Aaah, ränder är det finaste :love:

hihi, risken är överhängande ja ;)Har man en vill mna ha fler :D

Nej, jag har inte varit det, faktiskt inte på någon sån hundträff alls ännu så det ska bli jätteroligt =D! Det är ju inte första året men likväl första gången jag går på något sådant isf :D

Ja det var jag förut iaf haha när jag fick hem Chloe, men jag måste nog göra en ny användare där tror inte den jag har är så aktuell dessutom minns jag inte vad jag heter där =P Gissar att du är med där :)?

Hihi ja =)Har din vitt runt snoktippen oxå?? Aaah, ränder är det finaste :love:

hihi, risken är överhängande ja ;)Har man en vill mna ha fler :D

Nej, jag har inte varit det, faktiskt inte på någon sån hundträff alls ännu så det ska bli jätteroligt =D! Det är ju inte första året men likväl första gången jag går på något sådant isf :D

Ja det var jag förut iaf haha när jag fick hem Chloe, men jag måste nog göra en ny användare där tror inte den jag har är så aktuell dessutom minns jag inte vad jag heter där =P Gissar att du är med där :)?
Nej, hon har faktiskt inet vitt runt nosen, men jag misstänker att hon kommer bli fråhårig på hakan om några år för det finns tendenser till det:o

Jag tycker det ska bli jättespännande med en så stor träff och träffa fler som har byrackor:D
Japp, jag är med på tassar. Heter snoozaren där så då vet du vem mer som har ränder om du reggar om dig där;)

Oki, det har min, o jag har sett ett par fler som har precis samma, just det där "gammelnos-gråa" :) Men din flicka hamnar nog mitt emellan Chloe's o Kermit's färg nu skulle jag gissa, skulle vara roligt o se de 3 samtidigt =D 3 olika randiga =D!

Ja det tycker jag oxå, jätteroligt ska det bli :D Jag gjorde en ny användare där men har inte fått något aktiveringsmail än :cool: Om det funkar så heter jag Senapssill där!
Så då kan vi leta rätt på varandra :D

Nu hoppar jag bara på tråden!

Hur fort springer den snabbaste vinthunden?:laugh:

Mellan 60-70km/h är väl någon slags "standardfart" har jag fått för mig. Snabbaste rasen är ju kapplöpningsvarianten på greyhound. Där ligger de nog närmare 70 än 60 iaf.

Det är väldigt fort (och väldigt vackert att se om de springer på ängar...)!

Min 4½månaders-valp upptäckte för en vecka sedan att hon var snabbare än en vuxen dalmatiner (och jag upplever dem ändå som ganska snabba). Jisses vad glad hon blev! hon rusade runt, runt runt och var överlycklig åt att hon var snabb :p

Jag MÅSTE bara visa vad jag fotade för bild på min älskade vän idag. :love:

dsc_0165-copy_15043324.jpg

Hon är den absolut vackraste varelse jag någonsin sett...

Vilken jättefin bild (och hund med såklart!) Du är en riktigt duktig fotograf ;)

*KL*

Tänkte bar aslänga in några färska bilder på min lilla Malte som nu är ca 6 månader och börjar bli stor kille :)

maltis1.jpg

maltis2.jpg

maltis3.jpg

maltis4.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
987
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?