Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Nu är jag sur. Du har ju din bdb så att bara vänner får se!
Jag vill ju titta på din fina voffsing!

Lösning: antingen får du ta bort vän-låset eller skicka vänförfrågning till mig :p

Haha! Ja just det ja, det har jag. :D För många skumma människor som stalkade mig så jag gjorde den för vänner bara. Har ett gästlösen, men jag kan lägga till dig. :p

Läste du inte om Greyhounden i USA som blev adopterad till "ett par sista år på soffan" ur ett rescuecenter när han var 10, hunden fick 10 sista år på soffan och blev alltså 20:D Så hopp finns;)

Dom flesta greyhounds jag vet har blivit runt 14 år. Men mina prinsessor får mer än gärna bli 20 år vardera. Jag läste också om denna fantastiska hund. :)

*KL*

Får jag presentera... *trumvirvel* Cerberus nos! :rofl:

33307_1218374044.jpg

57594_1218374152.jpg

Fortfarande massor kvar men han tycker att det är så där spännande att ligga på trimbordet och bli plockad. Vilket jag kan förstå. Men han kommer bli så fin så när det är klart. :D

*fnissar* stiligt:D

Plockar man dom i ansiktet alltså? Jag har alltid trott att man rakar:o

Vet du förresten några bra rasthagar i Göteborg? Jag brukar släppa min i en liten hage i bergsjön och ibland lös i skogen men helst skulle man ju ha nåt lite större, vet att det ligger en i frölunda men har aldrig varit där...

*fnissar* stiligt:D

Plockar man dom i ansiktet alltså? Jag har alltid trott att man rakar:o

Vet du förresten några bra rasthagar i Göteborg? Jag brukar släppa min i en liten hage i bergsjön och ibland lös i skogen men helst skulle man ju ha nåt lite större, vet att det ligger en i frölunda men har aldrig varit där...

Ja, man plockar dom på nos och rygg, och vissa blir plockade på halsen med. Det finns dom som rakar med men jag tror dom flesta utställare plockar. När man rakar kortar man ju ner all päls, när man plockar drar man ju bort underullen så det bara är den kortare grova pälsen kvar. Så set blir ju lite olika resultat. Eh. Svårt att förklara men ja. :p

Jag har lite samma problem. Än så länge håller vi till i skogen men det går ju snart inte. Inte utan att hela skogen liftar med herrns päls och sedan bosätter sig i min lägenhet. :crazy: I frölunda har jag varit i två stycken, en med sand och en med gräs/skog, men jag tycker det känns segt att sitta och åka dit bara för att släppa hund en stund. Okej om man är flera, men så där till vardags är det lite långt. Den närmsta inhägnaden jag känner till för mig är den vid blå stjärnan. Jag tycker det borde finns någon i stan men det verkar inte så. Sedan finns det en om man tar 17-bussen till studiegången, nästan borta i björkekärr. Det är en på grus, med ett A-hinder i. Där har dom kurser ibland, men annars är det fritt fram att släppa dom där.

Man kanske skulle ha en hundträff här i Gbg någon dag? Den sista inhägnaden ligger nära Skatås och Härlanda tjärn, så då skulle man kunna ta en promenad där och sedan släppa hundar för bus. :banana:

Oj vad roligt :D, då får vi hejja lite på er ;) Jag tror vi håller oss i bakgrunden lite då vi kommer ha med oss 3 hundar ev o Kermit kommer ju vara helt ny hos oss då om han hunnit komma så han får avgöra lite på vilken nivå det blir :) Han ska ju tycka att det är ok oxå att vara med :)

Man kanske skulle ha en hundträff här i Gbg någon dag? Den sista inhägnaden ligger nära Skatås och Härlanda tjärn, så då skulle man kunna ta en promenad där och sedan släppa hundar för bus. :banana:

Låter som en jättebra idé:D Lilljessica verkade ju intresserad och jag vet att Glim säkert är sugen, hon kan säkert lura med YorkWann också. Min lilla tjej älskar att få busa lite med andra voffar och vi känner inte så jättemycke hundfolk så det vore väldigt najs med en busträff:D

Va skoj å träffa en look-alike till min vovva! Ränder är ju så fint:D
Hihi, jag vet knappt om jag vågar åka dit, kommer ju vilja ha med en kompis till Kirsty hem:angel:
Har du varit på Gatuhundensdag förut? Det blir första året för mig så jag är jätteförväntansfull:)

Är du med på tassar till sverige också?

Men åh, jag hittade ju inte alls mkt bilder att koppla ihop med dina hundar :mad:
Såg en liten bild av din Brises på Qirmizis hemsida iaf :D Härlig färg verkligen! såg dock ut som om hon drog ihop sig en hel del på den bilden dumt nog.

Haha jo jag vet! Men jag får ta och scanna in lite bilder på dom;).

Din tjej ser jättefin ut ju! Det där med haka är ju vår ras svaghet ju:cry: synd... för jag tycker om lite grövre!

Båda hennes föräldrar har bra hakor - och de hundar i stamtavlan som jag sett bild på eller träffat har också det, så jag tror nog att den kommer bli bra... :crazy:

Här är mamma Zala. Min valp är tydligen väldigt lik hur hon var som ung.
PICT0363.JPG

När min valpis var mindre hade hon mer haka än hon har nu, så det får mig också att hoppas på att det nog kommer en haka om ett tag :p
DSC_0625.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
986
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka