VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Hon ser ut att trivas som fisken i vattnet, typiskt afghaner att gilla leka i snön. Det blir såklart extra slående när hon är vit. Tyckte jag såg någonstans att hon gått över regnbågsbron, stämmer det? Snygg tjej var det i alla fall.

Hon uttalade sig bara och ville låta påskina att hon kunde hemskt mycket inför alla dessa elever. När hon kollat upp detta kommer hon att bita sig i tungan!

*KL*

Sådana här dagar är jag SÅ glad åt att ha hundar som "motionerar sig själva". Jag är åter igen förkyld och halvdöd (:mad:) så idag gick jag med damerna till närmsta rastgård som ligger 10 min bort. De sprang, sprang och sprang. Zala hittade en grop som var jätterolig att gräva i och jag tränade lite inkallning med Wahidah när vi inte hade Zala som störde. Sedan gick det förbi en drös hundar, Zala var väl mindre lycklig, men, jag fick bevisat för mig att hon nu hellre kommer till mig och får lite frolic än att stå och skälla på andra :D

Damerna ligger nu nöjda och glada efter en halvtimmes bus. Jag har sluppit röra mig speciellt mycket men ändå fått lite friskluft och en ny drös bilder på kamerans minneskort :angel:

Tänk om man haft en brukshund eller liknande.. Då hade man ju varit tvungen att träna med den trots att man var sjuk om man nu var sjuk längre tid. Jag hade avlidit.. :p

Det är därför man ska ha en retriever! :D
Släng ut en miljon grejer på närmaste lagom stora gräsplätt/skogsglänta/parkering, skicka ut hunden så många gånger som önskas och sedan har du en trött hund ;)

Vilken härlig bild och jag instämmer i kören - supersnyggt med en vit afghan.

Jag och Cc har varit hos min syster och lekt med hennes RR under helgen. Det gick superbra inomhus, men när det skulle lekas ute så såg man tydligt att liten whipp var osäker inför den stora "kalven" och leken var alltför ojämn, så vi fick avbryta den tyvärr. Lite spring på stranden blev det i alla fall :love:

Tjoho!
DSC02542.jpg

Lite skoj hade de allt!
DSC02545-2.jpg

Catch me if you can!
DSC02582-1.jpg

Senast ändrad:

Snö är ju så svalt och skönt för varmpälsade afghaner. :p Och ja, hon är tyvärr på andra sidan nu. Vackra vita Sibylla. :cry:

Cerberus gillar inte heller att leka med RR´s utomhus, dom är så tunga och stökiga tycker han, han gillar inte alls deras ohyffs att "rammas" och så där. Men inomhus och när man ses kopplade går det bra. :p

måste bara få skryta liiite, chaplin, min hund (saluki), blev bis 4 veteran i växjö int. i helgen! :D

Ja, de är av det lite buffligare slaget. Cc sa ifrån med ganska gott resultat, men det var mer gruff än lek och jag tror de båda var rätt nöjda när kopplet kom på.

Vi kommer få fint dambesök i helgen, en långväga gäst som reser hit från ett annat land för att bli parad av min pojke! Vill inte säga för mycket såhär på förhand, men håll nu tummarna att vi får till ett par kanonparningar i helgen. Man vet ju aldrig med de små liven... ;) Om allt går som planerat kommer det bli så otroligt roligt och spännande att följa valpkullen! :bump:

Åh vad roligt och grattis!! Jag smygkikade på din hemsida och fann att våra hundar ju är släkt! Håller tummar och tassar för att allt går vägen för det förmodade kärleksparet :banana:

Well, grå har jag då aldrig tyckt att hon är :p men det är klart, det var väl bara nosen som stack fram och den är ju faktiskt grå, så det var säkert vi :D

Jaså vem var den andra bukefalisten då? Värsta buke-spanardagen ju :D

Vet inte hur det blir med göteborgsresor framöver, men eventuellt kommer jag vara där lite i jul. Annars så bor jag ju i Uppsala nu, så då kan vi ha storträff med alla som bor häromkring! Vore grymt :bump:

Storträff i Uppsala/Stockholms-området i vår (februari eller senare för då har Faiza också fått komma hit!) måste vi ha!

Vi kommer få fint dambesök i helgen, en långväga gäst som reser hit från ett annat land för att bli parad av min pojke! Vill inte säga för mycket såhär på förhand, men håll nu tummarna att vi får till ett par kanonparningar i helgen. Man vet ju aldrig med de små liven... ;) Om allt går som planerat kommer det bli så otroligt roligt och spännande att följa valpkullen! :bump:

Håller tummarna hårt!!!
Blir det en parningsvalp isåfall? :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka