VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Kul att man är valkommen med min lilla balndis kille.
Jag och Gösta har provat på det mesta, han är en riktigt soffpotatis.
Vi har tränat mycket freestyle. Har spårat lite både människa och blod.
Gick går det bara att spår innen/efter bär säsongen annars stanna Gösta och äter :)

Vi har varit på tre blandrasutställningar och han har fått fin kritik där.
Är nog mestadels som en vinthund förutom om han springer med fler hundar då kan
han valla in dom lite.
Jag tror jag har fallit i vinthunds träsket ;) Skulle kunne tänka mej en renrasig whipp nån gång :)

De tråkiga är att jag inte känner nå folk med vinthundar, för jag tror att Gösta skulle älska att
springa med en sådan, eftersom alla "vanliga" hundar är så långsamma.

Kom till Stockholm och hälsa på någon gång så kan han springa med minst fyra jag kan vaska fram:)
Låt honom prova på LC också!

Senast ändrad:

Kom till Stockholm och hälsa på någon gång så kan han springa med minst fyra jag kan vaska fram:)

Äääh, du hann först! Jag tänkte också skriva: "Kom till Sthlm!" :p

Förövrigt har jag en väldigt glad unghund här. Nyinköpt foder igår och nu har hon fått dubbelt så mycket frukost som hon brukar få. Mycket glad Wahidah :D

Ja jag har funderat på LC och de har träningar i Gävle.
Gösta har en syster som har vunnit km i Lc får nått år sedan.
Så det ska vi prova på :) Har inte haft körkort så länge
så jag har inte kunnat tagit mig till nån LC täning men ska fortsätta
hålla koll på träningar :)

Stort grattis till valparna! Sällar mig till kören om den undersköna blåbrindlevalpen :love: Ska bli väldigt roligt att se deras utveckling, om vi får den äran i tråden :D

Skönt att det gick bra till slut. En mindre rysare att bara läsa inlägget, och kan inte ens föreställa mig hur det var att vara vid hennes sida. Ge henne en extra puss på pussnosen!

Tack så mycket :laugh:
Dom är så goa och rara och fyller 1 vecka idag :love:
valparna9.jpg

Haha, vilken söt bild! :love: (Två lika i samma ställning under och så den grå tvärs över). :D

Delvis kl

Imorgon får jag träffa Faiza, äntligen! Det är två månader sedan jag flyttade ifrån henne nu, min lilla skrutt. Ser ut som hon har växt och ändrat sig lite i kroppen det lilla jag sett av henne på Skype, så det blir spännande att se hur hon ser ut.

Men mest roligt att bara få träffa och leka och gosa och promenera med henne såklart.

Och jag har fått boende ute vid SLU nu, där jag kan flytta in i januari, så då får även Faiza flytta hit.

:banana::banana::banana: Gud vad kul att du fått lägenhet och kan ha Faiza igen! Grattis!

Jag är nog störd för jag ska eventuellt vara ifrån Cerberus i några dagar nu i november och det känns helt konstigt. Jag klarar av det när jag är iväg och gör saker, men det är bara ena dagen som är inbokad medan resten av dagarna är helt tomma. Vet inte vad jag ska hitta på istället. Känns helt konstigt, jag känner mig halv utan min hund. :o Kan ju omöjligt vara hälsosamt. :D

Och jag har fått boende ute vid SLU nu, där jag kan flytta in i januari, så då får även Faiza flytta hit.

LOOOOOOVELY! :D
Då längtar vi till januari nu då, så ska våra fyrbeningar få springa som tokar tillsammans då och då :bump:

Haha, är det till Sthlm du ska och känner att du vill bli sysselsatt när du är ledig så kan du få kidnappa en ung fyrbening här ;)

Haha, är det till Sthlm du ska och känner att du vill bli sysselsatt när du är ledig så kan du få kidnappa en ung fyrbening här ;)

+ en till...

När jag skaffade Miiko sa alla att vinthundsvalpar var så mycket jobbigare än andra valpar, och visst jag har inte så mycket att jämföra med men tycker att det har gått jätte bra fram tills nu.

:eek:Hon är ju ett vildsint monster!!!:eek:

Äter på allt och ligger inte still en sekund, har lärt sig hoppa upp på bord och börjat med att svälja allt möjligt skit.
Inatt spydde hon upp otaliga gummisnoddar och några plastsnören jag inte har en aning om vart hon fick ifrån.
Jag antar att det kommer vara så här ett år eller två...:confused:

Så om någon vill låna henne några år så är det ok;)

Klara J grattis! Vet inte hur man kan klara sig utan en vinthunds kamin under täcket så här i höst/vinter tid:)

Vilka raringar!

Hannapirat: Ni envisas ju med att bo i stockholm hela bunten!!?!! Här är det höstlov i två veckor utan annat än en endaste motivationstenta (älska studentlivet), så jag hade mycket väl kunnat passa ett vildsint monster några dagar :love:

Räkna med att hon är så i alla fall fram tills hon blir två år :D

Gummisnoddar är otroooligt populärt här med. Gummisnoddar, kartong, toarullar och sängkläder är favorit-tugget just nu.. Fast hon har lugnat sig. Har jag bara tuggben och ett rep framme till henne så är det faktiskt rätt lugnt.

Hannapirat: Ni envisas ju med att bo i stockholm hela bunten!!?!! Här är det höstlov i två veckor utan annat än en endaste motivationstenta (älska studentlivet), så jag hade mycket väl kunnat passa ett vildsint monster några dagar :love:

Vilket bara innebär en sak: FLYTTA! :banana: Komsi komsi nu ;)

Mycket fint monster ;)

Vi har lika fint väder i Malmö idag, fast betydligt varmare, ser det ut som. Vi ska ut på en långpromenad och matte ska ha kameran i högsta hugg. Bevis kommer (förhoppningsvis) senare ikväll. Ha en underbar dag alla vinthundsälskare (och eventuella trådspanare).

Alltså. Jag blir SÅ avundsjuk på alla som har fint väder!
Här har himlen varit helt grå av moln utan minsta solstråle - i en vecka!
Tiiiidigt på morgonen är det sol i ungefär en halvtimme innan molnen kommer, men då är jag så trött att jag inte orkar ut och det är så kallt att hundarna inte vill ut. Jag vill ha sol :(

pic_show_id2929136.html

6074356.jpg

Undra om jag gjorde rätt med bilderna.
Kan ju hoppas.
Kan ju säga att man blir lite valp sugen när man ser bilderna på
valpar :)

Valpar hittar alltid på bus, oavsett grupptillhörighet har jag upptäckt. Men sen har de ju olika saker som de gillar att göra...Det värsta är ju att sedan när de blivit vuxna så glömmer vi bort allt bus de gjorde som små. Min gammelgubbe drack kaffe och åt upp alla jordgubbar i landet, hade sönder bara en sko men hur många bh & trosor som helst ( hum, det luktade ju matte ) min äldsta tjej har haft sönder fler skor, soffa, fåtöljer men inga underkläder. Vilket är bäst? Ja det kanske baseras på priset? Eller användbarheten? Eller? I vilket fall så kan man ju räkna med att det går över vid ung 2 års ålder, så det är bara att bita ihop.

Valpar hittar alltid på bus, oavsett grupptillhörighet har jag upptäckt. Men sen har de ju olika saker som de gillar att göra...Det värsta är ju att sedan när de blivit vuxna så glömmer vi bort allt bus de gjorde som små. Min gammelgubbe drack kaffe och åt upp alla jordgubbar i landet, hade sönder bara en sko men hur många bh & trosor som helst ( hum, det luktade ju matte ) min äldsta tjej har haft sönder fler skor, soffa, fåtöljer men inga underkläder. Vilket är bäst? Ja det kanske baseras på priset? Eller användbarheten? Eller? I vilket fall så kan man ju räkna med att det går över vid ung 2 års ålder, så det är bara att bita ihop.

19 månader kvar...men då är det troligtvis dags för en till:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka