VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Låter jätte kul! Om jag inte har dött av svininfluensan...är febrig och hostar för tillfället...:(

Men Miiko är frisk och har inte sprungit ordentligt på en vecka nu så hon skulle nog inte vilja annat än att bli jagad av Waha:)

Krya på dig :( Inte kul med svininfluensa

*KL*

Jag blir tokig! Waha har så sjukt jävla dålig tajming! :devil:
HON LÖPER! Igen! det var fan bara 5 månader sedan!
Visserligen tycker jag inte att det är så jobbigt med löptik, MEN nu var det tänkt att hon på onsdag skulle åka upp till kenneln, vara där till på söndag och få springa sitt första licenslopp på LC. FAN! Nu går ju säkert inte det! Dumma hund. :( Jag vill så gärna att hon ska komma igång med att ta den där licensen...

*KL*

Jag blir tokig! Waha har så sjukt jävla dålig tajming! :devil:
HON LÖPER! Igen! det var fan bara 5 månader sedan!
Visserligen tycker jag inte att det är så jobbigt med löptik, MEN nu var det tänkt att hon på onsdag skulle åka upp till kenneln, vara där till på söndag och få springa sitt första licenslopp på LC. FAN! Nu går ju säkert inte det! Dumma hund. :( Jag vill så gärna att hon ska komma igång med att ta den där licensen...

Nej vad tråkigt!

Miiko fick leka och rejsa med andra whippar idag för första gången sen hon lämnade uppfödaren. Hon var överlycklig och kunde inte riktigt hänga med i dom vuxna hundarnas tempo:)
Vi hade jätte trevligt och jag var full av alvedon. Känner av baksmällan nu...

Red_Chili, det blir nog ingen foto promenad i morgon...Ska för övrigt investera i en egen kamera så att min bror kan få tillbaka sin ;)

Haha, jag såg bilder från det som en vän fotade :D

SMHI har ändrat sig och säger "pissväder" också.. :cool: Dessutom har jag så mycket plugg att det är galet åt det.

Grattis till valparna, de ser helt underbara ut! :love: De valde dessutom en bra dag att födas på, min födelsedag :D.

Men tråkigt med en så jobbig förlossning för stackars Maya.

Tack så mycket!! Ja dom är jättefina :love:
Ja stackars Maya det var kämpigt!! Men som tur är så har min tjej redan hämtat sig mycket bra!! :laugh: Den dagen tänkte jag aldrig mer valpar.... Men nu så kanske jag kan tänka mig det längre fram igen ;)

Stort grattis till bäbisarna! De är jättevackra :love:

Stort grattis till valparna! Sällar mig till kören om den undersköna blåbrindlevalpen :love: Ska bli väldigt roligt att se deras utveckling, om vi får den äran i tråden :D

Skönt att det gick bra till slut. En mindre rysare att bara läsa inlägget, och kan inte ens föreställa mig hur det var att vara vid hennes sida. Ge henne en extra puss på pussnosen!

undra om man är välkommen i denna tråd med en blandras.
Har en Whippet/ LH Collie balndis vid namn Gösta och han är det
bästa jag köpt än så länge i mitt liv :)
Gillar vinthunden i honom (förutom allt tjuvande från köksbänkar)
lugn innomhus och fart och fläckt ute..

Bilder finns på nogg.se/gosten
och på natt1s.bilddagboken.se

Hanna: SMHI säger sol i början av nästa vecka, håll tummarna för att det inte ändras! Kanske vi kan ta en liten fotopromenad med fyrbeningarna om det blir bra väder?

Åh, det där låter så mysigt. God tid att ni flyttar ner till skåne nu tycker jag :idea: ;)

Spännande med whippetkorsning! Hur är han till sättet? Tränar du något med honom eller är han "bara" sällskapshund? Berätta mer :D

grattis till valparna, härligt!! :D ska bli kul att se lite bilder på dem när dem blivit lite större :)

undra om man är välkommen i denna tråd med en blandras.
Har en Whippet/ LH Collie balndis vid namn Gösta och han är det
bästa jag köpt än så länge i mitt liv :)
Gillar vinthunden i honom (förutom allt tjuvande från köksbänkar)
lugn innomhus och fart och fläckt ute..

Bilder finns på nogg.se/gosten
och på natt1s.bilddagboken.se

Men herre gud vilken fin hund!:love:

Verkligen speciellt utseende, man ser Whippen i honom:)
Har nog aldrig sett en snyggare collie;)

Välkomna hit!

Åhå valpar i vinthundstråden, kan det bli bättre?! :bump: Stort grattis!!

Vill se massor av söta valpbilder framöver :D

Kul att man är valkommen med min lilla balndis kille.
Jag och Gösta har provat på det mesta, han är en riktigt soffpotatis.
Vi har tränat mycket freestyle. Har spårat lite både människa och blod.
Gick går det bara att spår innen/efter bär säsongen annars stanna Gösta och äter :)

Vi har varit på tre blandrasutställningar och han har fått fin kritik där.
Är nog mestadels som en vinthund förutom om han springer med fler hundar då kan
han valla in dom lite.
Jag tror jag har fallit i vinthunds träsket ;) Skulle kunne tänka mej en renrasig whipp nån gång :)

De tråkiga är att jag inte känner nå folk med vinthundar, för jag tror att Gösta skulle älska att
springa med en sådan, eftersom alla "vanliga" hundar är så långsamma.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka