Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
*KL*
Så, nu känns det som om jag varit fasligt oaktiv här ett tag (fast jag slängde nog in en bild på Waha nyss?)
I alla fall; Hanna och Josefine, underbart när ni lägger in bilder på era små, det är SÅ kul att se dem utvecklas och de är så otroligt fina båda två
Igår var vi ute i regn och kyla för att leka med Wahidahs bror och två andra salukis. Vi hade otroligt kul och kvinnan som ägde de andra salukisarna öste beröm över mina damer. Sa att båda var så fantastiskt fina, "riktiga salukis" och hade helt otroligt perfekt mentalitet samt att de påminde henne så mycket om hennes gamla salukis jättemycket. (Hon har saluki i 30 år eller något sådant)
Efter 2½ timmes vild lek var hundarna trötta och vi gick hem till kvinnan för att titta i gamla, gamla fotoalbum som hon fått av gamla salukiuppfödare (som tyvärr inte lever längre). Jag satt där i flera timmar, kollade på gamla hundar, lyssnade på kvinnans berättelser om allt och hade otroligt trevligt.
Ni skulle sett de där bilderna på hundarna! ÅH vad de var vackra.. jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg dem... Sån värdighet, så välbalanserade kroppar, så.. underbara. T.o.m. småvalparna hade finare uttryck än man ser på många av dagens vuxna salukis

Jag blev helt trött i hjärnan och nu ser jag de där fina salukisarna framför mig så fort jag blundar
MEN, inget gott som inte har något ont med sig.
Wahidah är nu halt. Skithund. Hon ska få några veckors "vila" (önska oss lycka till..). Blir hon inte perfekt efter det så ska jag ta henne till specialmänniska. Jag är less på det här året som bara är trassligt och dumt hela tiden.