Vintertäcke?

en del av det som gör så att det har superfit, det är mest utav den anledningen som jag skulle köpa det iaf.
vad är det som gör så att det kallas för superfit då?

Ja, det är ju bogveck på Superfit-täckena, men de är också gjorda i ett visst material, de har speciell halsskärning osv. Det är ju Thermo Masters eget namn på ett täcke av en viss modell.

Bucas- och Shirestäcken med bogveck heter ju inte Superfit, de har egna modellnamn på sina täcken. :) (Nu vet jag inte om de nämnda tillverkarna har täcken med bogveck öht, men det var exempel...)

Jag använder Horsewares täcken. Rambo. Helt outstanding. Dyra - ja, men håller och ligger bra och håller vätan ute. Mitt första Rambo är sju år gammalt och håller ännu stilen. :bow:

det är väll klart, det är ju ett helt annat täcke.
Är det därför det står så här i katalogen om Thermo Master Superfit Winter: "Täcket går upp en bit på halsen för att skydda bättre mot kylan och bidra till att värmen hålls kvar bättre."
"Hööks patenterade elastiska bogveck för bästa rörelsefrihet och passform ."

Då får man gratulera. Om hästarna börjar bita och dra i varandras täcken håller inte HW bättre än något annat.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Anna-Bella
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka