Vintertäcke?

T

Tican

Åkej, vad tycker ni man ska ha? Erfarenheter?

Funderar på ett Sverigetäcke Mellan till min pålla, hade det till gamla hästen, det var bra. Men förslag? :)

Jag köpte ett från Börjes för några år sedan, när de var grå och hette RS. Det bästa täcke jag nånsin haft, alla kategorier! Kostade ca 500:-.

Vet inte om det har några likheter med Himalaya-täckena de har nu, men Börjes brukar vara ett säkert kort när det gäller vintertäcken. :)

Beroende på budget:
Billigare: Shires eller Macro från Börjes.
Dyrare: Horseware.

Tycker dock Horseware är något överskattade. Har haft ett av deras regntäcken som läckte som ett såll medans mitt MacPro har hållit jättebra.

Ja särskilt i pris...

Jag har haft billigare täcken som varit lika bra. Dessutom behöver man inte börja gråta när dom går sönder.

Mitt Sverigetäcke är jag faktiskt inte så nöjd med, det ligger inte speciellt bra på min pålle. Fast å andra sidan är han en stoor kille :love:, så det kanske passar hästar av mer "normal" kroppshydda :p :D.

Älskar mina sverigetäcken har ganska många nu :love:. Men köp outdoor eller outdoor mellan inte den billigaste varianten dom håller inte.

Shires funkar bäst på min häst, halvhög hals gör att den ligger kanon.
Har både tunt regntäcke o ett regn med lite foder till vintern.

ett täcke med superfit tycker jag, min häst fick bogskav föra året när jag hade ett utan, och spexielt med det ena regntäcket, hos förra ägaren hade hon täcke som det var superfit på och då fick hon inte bogskav.
å andas täcken är oxå suveräna.
dom två egenskaperna tänkte iaf jag titta på.

Har köpt ett Thermomastertäcke och ett Horsepower från Hööks. Båda har varit jättebra både i passform och mot väta. Köpte Horsepower Snow förra året. Och året innan det något liknande fast från Thermomaster. Bucas har ju också suveräna täcken.

Capriati är INTE bra om man vill ha torr häst :mad:. Men Shires tycker jag är bra för det priset man betalar :).

Rambo Supreme Turnout :bow: från Horseware. Helt gudomligt, snyggt o lättskött, reflexer :cool: Mjukt o lägger inte manen så fult som en del andra halstäcken.
Rambo Rug + har jag också ett, samt ett Equiline, Three Horses? :confused: och div flera som jag inte kommer ihåg vad det är för märken.
Bucas tycker jag blir sämre med åren, de är jättebra nya eller den gamla modellen som min ponny har. Men storingens bucas är helt värdelösa, tunga, hårda, oformliga osv.

Horseware Rambo :love: :love: :love:

Har även ett shire som är helt ok, men ligger lite dåligt på just min häst

kanske har stavat det hela fel, det är när det vid bogen finns "lite extra tyg insyt mellan ett upklip i täcket, där det ligger vid bogen.
svårt att förklara titta in på hööks hemsida, dom har bild på det på tillexempel termomasters senaste modeler, iaf ett regntäcke å ett vintertäcke (är ju bara det jag har tittat på).

Det kallas bogveck.

TM`s Superfitmodeller har bogveck, det är inte bogvecket i sig som heter Superfit... :)

Eftersom många hästar biter på täcken i hagen så skaffade jag ett buccas och det är super :D.
Funderar också på att skaffa ett Sverige täcke, tycker dom är fina :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Anna-Bella
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat