Vintertäcke Event plus

Smurfmodesty

Trådstartare
Är det någon här som har/har haft vintertäcket Event plus?

Är intresserad av det svarta täcket med grå detaljer och reflex och halv hals med 400g fyllning.
Vet ni om det är varmt och hållbart?

Är ute efter ett tjockare vintertäcke (tjockare fyllning än 300g) till vintern eftersom jag funderar på att klippa pållen men vill inte ha dubbla täcken, utan bara ett tjockt när dom är ute.

Så har ni tips på täcken som är ca 400g fyllning och bra och bra pris på så tipsa gärna :)

Jag har ett Event, med 200 grams fyllning o halvhals.
Jag antar att det är i samma kvalite som Event Plus med 400 grams fyllning.
Hur som helst så är det kanon iaf, rivstarkt och står emot snö o regn till 100%.

jag har det.
ligger i två fina högar i källaren :D
fast det är nog inte täckets fel, ponnyn lekte som en blådåre i hagen med de andra.
och vi har haft det i fyra år.
fruktansvärt fint i övrigt!

Jag har haft :cry:... det låg som en dröm på pålle, men både läckte och gick sönder i sömmarna... :mad: Är jätteledsen över det eftersom det är det enda täcket hittills som legat riktigt bra på min pålle...

Det var det blåa m hals. Inte svart som du beskrev, men jag gissar att det är samma. Jag köpte mitt i höstas. Man vet ju inte, det KAN ju vara att jag fick ett måndagsexemplar... fast jag vågar inte testa igen. Himla trist att behöva vara ute och leta täcken jämt.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Utrustning Pållen önskade sig visst ett nytt vintertäcke i julklapp, har nu tagit sönder det älskade gamla tjocka täcket :cry: Visserligen har det...
Svar
16
· Visningar
1 823
Senast: Magica
·
Övr. Hund Då känns det som att det börjar bli dags att fundera på lite täcken inför hösten och vintern. Det är min första hund och jag känner mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 688
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu är det dags, vintern börjar närma sig! Och det är ju ett träsk att försöka hitta ett täcke man både tycker är snyggt, funktionellt...
2
Svar
27
· Visningar
3 055
Senast: miiiiiiia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka