Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag river ut sulan på de flesta skor jag köper, och lägger in mina ortopediskt formgjutna och anpassade inlägg i utan problem. Några inlägg har jag fått låta göra lite bredare/vidare, beroende på skomodell. Mina inlägg kostar en del att låta göra, vill inte förstöra dom, skon eller mina fötter med inlägg som inte passar både fot och sko.Jag hoppar på tråden istället för att skapa en egen. Jag söker vinterskor/ känga där man kan plocka ut innersulan för inlägg. Pga nyligen opererad fot så måste skorna måste vara sköna hellre än snygga och gärna vattentäta. Icebug? Är de mjuka?
Vill bara tacka för det här tipset. Mina fötter brukar gilla Merrell så jag chansade och beställde hem dessa. Har bara gått en promenad än så länge men det känns lovande. Var i desperat behov av nya vinterskor.Hittade namnet på dessa nu, de heter Merrell Aurora 6 Ice +
Då hoppas jag att du kommer trivas med dom! Tycker att kängan är förvånansvärt lätt och skön, och mig har dom nog räddat många gånger!Vill bara tacka för det här tipset. Mina fötter brukar gilla Merrell så jag chansade och beställde hem dessa. Har bara gått en promenad än så länge men det känns lovande. Var i desperat behov av nya vinterskor.
Dr. Martens har även med höga skaft.
Dessa som heter Serena till exempel:
Skor från Ecco? Min mamma köper ofta skor och stövlar där och de verkar ha bra kvalitet. Lite samma stil som Rieker tycker jag.Såg att jag aldrig svarade dig. De där var fina, fast inte riktigt min stil...
-----
Haha, fick en överraskning idag. Utan förvarning var plötsligt båda sulor under mina skor helt lösa . Aaaah, så illa tvungen att hitta nya nu då...
Men, jag känner jag har ingen koll på skomärken av kvalité... vilka märken håller?
Jag vill ha svarta bekväma läderkängor/stövlar (halvhöga). Med dragkedja i sidan och med "flärp" för dragkedjan. Gärna med nån "rolig" detalj. Jag gillar som sagt utseendet på en del av Riekers skor, men de jag gillar verkar vara billiga i textil...
Som sagt, jag hade velat köpa ett par som gärna får hålla resten av livet. De kan vara i läder, jag kan gärna smörja dem. Tänker att det blir bättre både för miljön och ekonomin i det långa loppet.
Vad kul att denna tråden kom fram, fick ett par skor av pappa i julklapp, så la en beställning på dessa igår!Jag drömmer om ett par curlingskor från shepherd of Sweden.
Finns i fler färger.
Visa bifogad fil 80315
Skor från Ecco? Min mamma köper ofta skor och stövlar där och de verkar ha bra kvalitet. Lite samma stil som Rieker tycker jag.
Jag har Dr. Martens Chelsea boots och skriver under på kvaliten. Mina är sex år gamla och trots att lädret är lite sprucket på vissa ställen är de fortfarande vattentäta och fina. Ena flärpen i hälen har lossnat lite och resåren är lite noppig, men i övrigt ser de knappt använda ut.
Dr. Martens Leonore. Håller år ut och år in om man bara sköter lädret. Otrolig kvalitet på skorna verkligen.
Varma, vattentäta upp till sidan och sköna att gå även en långpromenad i eller i snön.
Enkla och snabba att sätta på sig tack vara flärpen där bak som man kan hålla i.
Går att lägga i en extra värmeisolerande sula också men jag har hittills inte märkt att de skulle vara kalla från undersidan tack vare den rätt tjocka sulan på skon. Bästa vinterskorna som jag haft. Snygga dessutom!
Älskar mina! Smörjer med läderfett då och då så håller de i evigheter.Jag har Dr. Martens Chelsea boots och skriver under på kvaliten. Mina är sex år gamla och trots att lädret är lite sprucket på vissa ställen är de fortfarande vattentäta och fina. Ena flärpen i hälen har lossnat lite och resåren är lite noppig, men i övrigt ser de knappt använda ut.
Hur är Leonore i storleken? Behöver man ta en storlek större pga fodret?