Vinterskor - bara fram?

N

noblesse

Har 2 foderhästar som går skodda bara på frambenen. Nu undrar jag om jag ska sätta på vinterskorna bara fram? Är det någon som har erfarenhet av nåt liknande?

Sv: Vinterskor - bara fram?

Personligen skulle jag aldrig ha bara skor i fram över en vinter! Det är ju minst lika mkt is för bakhovarna ju!!
Tycker det är logik i att ha skor och broddar runt om, OM du inte har en absolut isfri sandad hage och endast rider i ridhus. Men då ska du vara absolut säker på att hästen aldrig behöver gå över en isfläck heller!!
Våra fölston går utan skor året om, utom på vintern då de får skor med brodd runt om.

Bor du i Lysvik/Värmland och ska rida hästarna så ska du absolut ha broddat runt om.....

Jag har bara skor fram och jag skor med fasta brodd fram och kör barfota bak och det fungerar rätt bra.

Man får ju ta det lugnt när man är ute på vägarna. Hägna av i hagen om det blir bitar som är hala och isiga.

Skulle jag kunna så skulle jag sko i bak också, men i mitt fall så går det inte av olika anledningar så där har jag inget val.

:idea: personligen tycker jag att det är livsviktigt att ha skor å brodd på vintern, det e så jädrans lätt att de sträcker sig eller dyl. lycka till..:love:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar