Boomshaklak
Trådstartare
Ok så hur motionerar ni era hästar vintertid? Ridbanan är stenhård och ridhus saknas. Tar dom skada på något sätt av att springa runt på hårt underlag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns det inte inbjudande att rida så rider jag inte, däremot är skritt en väldigt underskattad gångart. Man behöver inte trava och galoppera för att få någon träning gjord.Ok så hur motionerar ni era hästar vintertid? Ridbanan är stenhård och ridhus saknas. Tar dom skada på något sätt av att springa runt på hårt underlag?
Jag har en ridslinga och en ridbana som sällan fryser,(bor i Skåne). Samt lyxen med granne som har ridhus så jag kan hålla igång hur jag vill året runt.Ok så hur motionerar ni era hästar vintertid? Ridbanan är stenhård och ridhus saknas. Tar dom skada på något sätt av att springa runt på hårt underlag?
Rider huvudsakligen på grusvägar året om, av lite varierande kvalitet och hårdhet, och de varierar ju också från relativt mjuka vår och höst (och mild vinter/regnig sommar) till hårda under kalla vintrar och torra somrar. Bor i södra Halland och vi har ju inte jättekalla vintrar, så det brukar inte vara så långa perioder som det är sådär riktigt hårt, men jag/vi rider på i stort sett som vanligt, lite noggrannare med uppvärmning när det är kallt och hårt bara. Men då rider vi ju i stort sett aldrig på så mjukt underlag som många ridbanor är, så hästarna är ju vana.Ok så hur motionerar ni era hästar vintertid? Ridbanan är stenhård och ridhus saknas. Tar dom skada på något sätt av att springa runt på hårt underlag?
Ok så hur motionerar ni era hästar vintertid? Ridbanan är stenhård och ridhus saknas. Tar dom skada på något sätt av att springa runt på hårt underlag?